« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 23 اسفند 1400 در ساعت 23 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به تازگی شرکت ایرفلوت روسیه که بزرگترین شرکت هواپیمای این کشور و در واقع پرچم دار کشور روسیه در عرصه‌ مسافربری هوایی محسوب می‌شود، از لغو پروازهای این شرکت در مسیر مسکو- تهران  و برخی دیگر از شهرهای مختلف جهان خبر داد. پیش از این شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه به 146 شهر در 52 کشور در سراسر جهان پرواز داشت. ایروفلوت پیش‌تر بسیاری از پروازهای خود به کشورهای مختلف جهان را  لغو نموده بود و چندی پیش کشور عزیزمان ایران هم به این لیست افزوده شد. برای آگاهی بیشتر از این خبر و حواشی آن با ویزایونایتد همراه شوید.

 

لغو پروازهای ایروفلوت روسیه به ایران

 

این روزها در حاشیه حمله 24 فوریه 2022 میلادی روسیه به اوکراین که از تشدید بحران روسیه و اوکراین در سال 2014 میلادی  پس از انقلاب به اصطلاح مخملی اوکراین آغاز شده بود، شاهد داغ ترین خبرها در رسانه‌های جهان هستیم. خبرهایی که در عین داغ بودن، همواره تلخ و اسف بار هستند. تهاجم روسیه به اوکراین که بزرگترین حمله نظامی متعارف به خاک اروپا پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، تحریم‌های همه جانبه بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای اروپایی را علیه روسیه به همراه داشته است. در همین راستا اکثر کشورهای اروپایی حریم هوایی خود را به روی شرکت های هواپیمایی روسیه بستند و تحریم های اقتصادی شدیدی بر نظام بانکی روسیه اعمال کردند. پیش‌تر از این اقدام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن، در روزهای ابتدایی حمله روسیه به اوکراین پس از لغو ویزای شهروندان روسیه از سوی بسیاری از کشورهای جهان، شرکت هواپیمایی ایروفلوت در بسیاری از مسیرهای اروپایی و آسیایی پروازهای خود را به حالت تعلیق درآورد. صاحب نظران بر این باورند که شرکت ایروفلوت با توجه به محکوم شدن روسیه از سوی جامعه جهانی، جانب احتیاط را رعایت کرده و برای جلوگیری از توقیف احتمالی هواپیماهای خود از سوی کشورهای مقصد اقدام به این کار نموده است.

 

تهاجم روسیه به اوکراین

 

در ادامه این اقدامات شرکت ایروفلوت، سفارت روسیه در ایران مورخ 6 مارس 2022 با انتشار مطلبی در حساب توییتر خود اعلام کرد، که تا پایان آوریل 2022 کلیه پروازهای شرکت هواپیمایی روسی ایروفلوت در مسیر مسکو - تهران- مسکو لغو شده است. به نقل از گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس که مورخ 7 مارس 2022 اعلام کرد، تمامی پروازهای بین المللی شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه از روز سه شنبه 8 مارس2022 تا پایان ماه آوریل متوقف خواهد شد. این اقدام در چارچوب تصمیم این شرکت هواپیمایی مبنی بر تعلیق همه پروازهای خود از و به کشورهای خارجی از 8 مارس در راستای کاهش خطرات احتمالی و عدم امکان برقراری پرواز بازگشت به روسیه اتخاذ شده است. شرکت هواپیمایی ایرفلوت علت این توقف موقتی پروازها را افزایش ریسک پرواز دانسته است که مانع ترددهای هوایی می‌شود. پس از بسته شدن حریم هوایی آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشور انگلیس به ‌روی پروازهای روسی، روسیه نیز به ‌طور متقابل حریم هوایی خود را به‌روی این کشورها بسته است و مقامات روس معتقدند که این تدبیر را در پاسخ به اقدام طرف‌های غربی به کار گرفته‌اند.

 لغو پروازهای ایروفلوت روسیه به ایران

 

پیش از به تعلیق در آمدن پروازهای مسکو – تهران- مسکو شرکت هواپیمایی ایروفلوت محدودیت‌هایی برای پرواز در مناطق جنوبی روسیه در پی حمله به اوکراین اعمال کرده بود. این اقدام پس از آن صورت گرفت که سازمان هواپیمایی روسیه به خطوط هوایی این کشور و  هواپیماهای خارجی توصیه کرد پروازهای مسافری و باری به خارج از کشور را متوقف سازند. از طرفی  اتحادیه اروپا طی بیانیه ای تا تاریخ 28 مارس به شرکت های هواپیمایی عضو اتحادیه اروپا فرصت داده تا به هر گونه قرارداد با  شرکت‌های هواپیمایی روسیه از جمله ایروفلوت که بزرگترین شرکت هواپیمایی در روسیه است، پایان دهند.

 

هواپیمایی ایروفلوت روسیه

 

جالب است بدانید که شرکت ایروفلوت روسیه تا پیش از حمله به اوکراین یکی از برترین شرکت‌های هواپیمایی جهان به شمار می‌رفت و سالیانه با  میلیون‌ها یورو درآمد، یکی از سودآورترین شرکت‌های هواپیمایی جهان محسوب می‌شد تا جایی که در سال‌های اخیر شرکت ایرفلوت تنها در سه ماهه اول سال 2019، موفق شد 140 میلیون یورو سود خالص داشته باشد، البته با حمله اخیر روسیه به اوکراین و لغو پروازهای بین المللی شرکت ایروفلوت پیش بینی می‌شود که با ادامه تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، نه تنها  شاهد درآمدهای کلان از جانب این شرکت نمی‌باشیم، بلکه ممکن است علاوه بر تحریم‌های همه جانبه علیه این شرکت شاهد بحران های مالی سنگین باشیم.  

 

ویزای کشورهای مختلف جهان

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای کشورهای مختلف و قیمت ویزای کشورها با مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل نمایید.

 

مطالب مرتبط :

پیامدهای حمله روسیه به اوکراین بر صنعت گردشگری ترکیه

لغو ویزای شهروندان روسیه

لغو ویزای طلایی بریتانیا

10 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :