« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 16 اسفند 1400 در ساعت 16 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

لغو ویزای شهروندان روسیه

همانطور که مطلع هستید، جنگ این روزهای روسیه علیه اوکراین در صدر خبرهای روز جهان قرار دارد و هنوز آغاز نشده تاثیرات خود را بر سیات و اقتصاد جهان گذاشته است. طبیعتا تحولات سیاسی و اقتصادی نقش تعیین کننده‌ای بر روابط کشورها دارد و روابط کشورها نیز نقش به‌سزایی در صدور ویزا خواهد داشت. پیش‌تر از این جنگ با آغاز زمزمه‌های آن، آمریکا، سپس انگلیس و در حال حاضر هم ژاپن و اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن حمله روسیه علیه اوکراین، از آغاز تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه روسیه خبر دادند. این تحریم علاوه بر اینکه بر روابط تجاری و روابط دیپلماتیک تاثیر منفی دارد، بعضا لغو ویزای‌های مختلف شهروندان روسیه و لغو بسیاری از سفرهای آنها به مقاصد مختلف را نیز شامل می‌شود. در این بخش قصد داریم تا شما هموطنان عزیز را در جریان تاثیرات آغاز حمله روسیه به اوکراین و لغو ویزای شهروندان روسیه در کشورهای مختلف قرار دهیم، پس با ویزایونایتد همراه شوید.

لغو ویزای شهروندان روسیه از سوی آمریکا

به دنبال اخراج 10 دیپلمات روسیه در ماه می 2021 و لغو صدور ویزای شهروندان روسیه از سوی آمریکا روابط تیره دو کشور آمریکا و روسیه پر تنش‌تر شد. این درحالی است که ماهها پیش از این اقدام آمریکا، زمزمه های جنگ روسیه علیه اوکراین و تهدید اوکراین از سوی روسیه آغاز شده بود. در همین راستا تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که ویزای  54 دیپلمات دیگر روسیه در آمریکا تمدید نخواهد شد. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده اعلام کرد، از آنجایی طرف آمریکایی روادید این دیپلمات‌ها را تمدید نخواهد کرد، تعداد 27 دیپلمات روس به همراه خانواده‌هایشان در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ از ایالات متحده خارج خواهند شد و  ۲۷ دیپلمات دیگر هم تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ این کشور را ترک خواهند نمود.

لغو ویزای شهروندان روسیه توسط بریتانیا

لندن  هم در همین راستا در پی نگرانی‌های مقامات بریتانیا در خصوص ورود پول‌های غیرقانونی از روسیه به سیستم مالی بریتانیا و همچنین تشدید تنش‌های بین مسکو و غرب بر سر اوکراین، در تاریخ  17 فوریه2022 از لغو ویزای طلایی بریتانیا برای سرمایه‌گذاران روسیه خبر داد.

تحریم های ژاپن علیه روسیه

 در توکیو فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، در اظهارات خود پیرامون حمله روسیه به اوکراین، گفت علاوه بر تحریم‌های اعلام‌شده در ۲۳ فوریه2022، ژاپن تحریم‌ها را علیه روسیه تشدید خواهد کرد. به گفته نخست‌وزیر ژاپن برنامه این کشور برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه شامل مسدودسازی سرمایه‌ها، ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندان روسیه و نهادهای این کشور، مسدود کردن دارایی‌های سازمان‌های مالی روسیه، ممنوعیت صادرات کالاهایی که ممکن است برای اهداف نظامی روسیه مورد استفاده قرار گیرد، می‌باشد.

لغو ویزای شهروندان روسیه از سوی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا نیز در جلسه پنج‌شنبه مورخه 24 فوریه 2022 ضمن محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین و به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک، دو منطقه جدایی طلب در جنوب شرقی اوکراین، از سوی ولادیمیر پوتین، از تحریم های سنگین علیه روسیه خبر داد. به علاوه اتحادیه اروپا تأکید کرد که جنگ علیه اوکراین هزینه و عواقب سنگینی برای روسیه از سوی جهان خواهد داشت، همچنین اتحادیه اروپا خواهان توقف جنگ و خروج نیروهای نظامی روسیه از اوکراین نیز شد. این تا جایی است که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و هم‌پیمانان شینگن خواهان لغو صدور روادید به شهروندان روسیه شده‌اند.

حمله روسیه علیه اوکراین

صاحب نظران صنعت توریسم بر این باورند که تشدید جنگ از سوی روسیه نه تنها از هر نظر به سود این کشور نخواهد بود و چیزی جز ویرانی،خشم، فقر و آسیب‌های اجتماعی را برای آیندگان به همراه نخواهد داشت، بلکه منجر به کاهش درآمد حاصل از صنعت گردشگری و لغو پرواز‌های مستقیم برای برخی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری روس‌ها در جای جای جهان خواهد شد. به علاوه با ادامه جنگ گردشگران خارجی برای سفر به روسیه نیز دچار تردید خواهند شد و به سبب تصویر خشنی که در ذهن گردشگران از جانب روسیه پدید آمده، این کشور را کشور ناامنی تلقی خواهند نمود و در میان ناباوری کمتر کسی دیگر از سفر به کشور زیبا، تاریخی و شگفت‌انگیز روسیه استقبال خواهد نمود.فارغ از سیاه‌نمایی، اگر با نگاه واقع بینانه تر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، حمله روسیه به اوکراین، علاوه بر اروپا  برای خاورمیانه و جهان می‌تواند تهدید محسوب شود و نه تنها اوکراین بلکه جهان را به آتش بکشد.

امید است با یک اتحاد جهانی و همت دولتمردان جهان هرچه زودتر شاهد پایان جنگ و خونریزی در اوکراین باشیم.

 

  مجسمه سرزمین مادری اوکراین شهر کیف

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ویزای کشورها، اخذ ویزای کشورها و دریافت بهترین خدمات سفر به مقاصد مختلف جهان با کارشناسان ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل نمایید.

10 / 10
از 32 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :