وقت سفارت آمریکا

سفر به آمریکا شهر رویاها می تواند برای هر فردی جذاب باشد، در سال های گذشته موجی از علاقه مندان برای مهاجرت و یا سفر به آمریکا شکل گرفته است که در صورتی که واجد شرایط مورد نیاز باشید می توانید ویزای آمریکا را دریافت نمایید. با توجه به اینکه که کشور آمریکا در داخل خاک ایران سفارتی ندارد می بایستی از طریق سفارت کشورهای همسایه اقدام کرد. در این حین یکی از مهم ترین اقدامات گرفتن وقت سفارت آمریکا است که در این مطلب می خواهیم توضیحات کاملی را در این زمینه بیان کنیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

وقت سفارت آمریکا

طبق قوانین این کشور هر فردی که بخواهد از طریق انواع ویزاهای این کشور شامل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری و هر عنوان دیگر به آمریکا مهاجرت و سفر نمایید نیازمند مراجعه حضوری به سفارت آمریکا است. تعیین وقت سفارت در این پروسه حائز اهمیت بسیاری است. با توجه به این که اخذ ویزای آمریکا کار راحتی نیست می بایستی حتما مدارک و شرایط مورد نظر را داشته باشید تا بتوانید این ویزا را دریافت نمایید. در ادامه مدارک مورد نیاز برای اخذ وقت سفارت آمریکا بیان خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت آمریکا

زمانی که ثبت نام و کارهای اولیه برای وقت سفارت انجام شد، در زمان مراجعه به سفارت می بایستی مدارک زیر را همراه خود به سفارت آمریکا ببرید.

  • فرم تکمیل شده DS-160 به زبان فارسی یا تاییده آن به زبان انگلیسی
  • در صورتی که در گذشته ویزای آمریکا را دریافت نموده اید می بایستی یک نسخه از اسکن ویزای مورد نظر را به همراه داشته باشید
  • کپی صفحه اول پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس تمام رخ با در سایز 5 در 5 با پس زمینه سفید
  • آدرس ایمیل و شماره تلفن معتبر از سوی مسافر
  • درخواست بر روی سفر برگ (برای آژانس های مسافرتی)

به طور کلی مراحل دریافت وقت سفارت آمریکا شامل 4 مرحله می باشد اول ثبت نام آنلاین در وب سایت کنسولگری مجازی آمریکا، سپس پر کردن فرم درخواست صدور ویزا، مرحله سوم پرداخت هزینه وقت سفارت و انگشت نگاری و در آخر نیز تعیین وقت سفارت می باشد. توجه داشته باشید که مدت زمان انتظار برای وقت سفارت ممکن است در هر کشور و سفارت متفاوت باشد به عنوان مثال در یک سفارت چند روز بعد از ثبت درخواست به شما وقت سفارت داده می شود ولی ممکن است در یک سفارت دیگر تا چندین ماه بعد نیز از وقت سفارت خبر نشود. 

در حال حاضر سفارت آمریکا در کشورهای زیر پذیرای ایرانیان می باشد :

  • سفارت آمریکا در پاکستان
  • سفارت آمریکا در امارات
  • سفارت آمریکا در ارمنستان
  • سفارت آمریکا در ترکیه

البته در مقاطعی هم سفارت آمریکا بستگی به شرایط، کشورهای دیگری را نیز برای ایرانیان در نظر می گیرد که در زیر به آن اشاره می کنیم :

  • سفارت آمریکا در آذربایجان
  • سفارت آمریکا در تاجیکستان
  • سفارت آمریکا در قبرس
  • سفارت آمریکا در قطر
  • سفارت آمریکا در عمان
  • سفارت آمریکا در لبنان
  • سفارت آمریکا در گرجستان
  • سفارت آمریکا در کنیا

 

  • توصیه مهم این است که قبل از گرفتن وقت سفارت آمریکا شرایط کشوری که سفارت در ان مستقر است بسنجید و اگر کشور مقصد نیاز به ویزا داشت حتما بررسی کنید که شرایط صدور ویزای توریستی آن کشور چگونه است.

اکثر کشورها در صورتی که مطلع شوند جهت مصاحبه سفارت آمریکا می خواهید به آن کشور سفر کنید معمولا به سهولت ویزا صادر می کنند اما قطعا باید کانفرم وقت سفارت آمریکا را داشته باشید تا بتوانید آن را ارائه دهید.

 

وقت سفارت آمریکا

جهت گرفتن وقت سفارت آمریکا نیاز دارید که هزینه را پرداخت کنید (MRV fee) که این هزینه با کردیت کارت قابل پرداخت می باشد البته به استثناء وقت سفارت آمریکا در پاکستان که باید به صورت واریز به بانک انجام گردد. هر دو نوع پرداخت جزئی از خدماتیست که شرکت انجام می دهد.

 

 تعیین وقت سفارت آمریکا

واریزی سفارت آمریکا در لبنان                                                                                                                                                                                                                                                                  واریزی سفارت آمریکا در پاکستان

 

ویزای آمریکا

 

نکات ضروری پیرامون تعیین وقت سفارت آمریکا

کلیه متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا، ملزم به پرداخت هزینه‌ جهت تعیین وقت سفارت آمریکا هستند. این مبلغ که جهت گرفتن وقت سفارت آمریکا واریز ‌می‌‌گردد، MRV نام دارد. به گونه‌ای که متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی آمریکا باید پس از تکمیل فرم DS-160 نسبت به پرداخت MRV Fee اقدام نمایند.

آگاهی از برخی نکات پیرامون تعیین وقت سفارت آمریکا جهت اخذ ویزای آمریکا لازم و ضروری است.

  • پس از واریزی هزینه MRV و مشاهده تقویم تا مدت یکسال از تاریخ واریزی به سفارت آمریکا جهت تعیین وقت سفارت فرصت دارید.
  • پس از تعیین وقت سفارت آمریکا حداکثر تا 3 مرتبه بدون نیاز به پرداخت مجدد به شرط تغییر ندادن کنسولگری می‌توانید تا یک روز پیش از مصاحبه و انگشت‌نگاری، زمان مقرر برای آن را تغییر دهید.
  • اگر تمایل به تغییر کنسولگری در کشور ثالث داشته باشید، ملزم به واریز دوباره مبلغ MRV خواهید بود.
  • مبلغ MRV Fee اساسا غیرقابل بازگشت ( Non-Refundable ) است و مسترد نمی‌گردد.
  • در صورت ریجکتی، عدم حضور در زمان مقرر جهت مصاحبه و ا‌نگشت نگاری و در صورت لزوم جهت حضور دوباره متقاضی در کنسولگری مربوطه باید هزینه MRV دوباره برای سفارت آمریکا واریز‌ گردد و با تشکیل پرونده ای جدید، دوباره برای اخذ ویزای آمریکا اقدام نماید.
  • از سفارت آمریکا در هرکشوری که امکان پرداخت آنلاین با کردیت کارت را دارا نمی‌باشد، پس از ثبت‌نام در سایت سفارت آمریکا می‌توانید رسید اولیه را از سیستم دریافت کنید، و پس از آن اقدام به پرداخت نهایی نمایید.
  • هزینه واریزی وقت سفارت آمریکا جهت تعیین وقت مصاحبه و انگشت نگاری برای ویزای تحصیلی و توریستی 160 دلار است، که باید برای برخی از کشورهای ثالث محل مصاحبه مثل امارات و ارمنستان با کردیت کارت پرداخت شود، ولی برای برخی دیگر از کشورها مثل لبنان و پاکستان و عمان این چنین نیست و باید این واریزی به صورت دستی در بانک انجام شود.

 

وقت سفارت آمریکا

 

مجموعه ویزایونایتد با سابقه ای درخشان در ارائه خدمات اخذ ویزای کشورهای مختلف با بهره‌مندی از کادری مجرب و برخورداری از دانش روز همواره در خدمت هموطنان عزیز می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای دانشجویی آمریکا، تعیین وقت سفارت جهت مصاحبه و انگشت نگاری در کنسولگری آمریکا در کشورهای ثالث شامل ترکیه، لبنان، قطر، امارات، عمان، پاکستان، ارمنستان و گرجستان می توانید با کارشناسان ویزایونایتد تماس حاصل نمایید.

مجموعه ویزایونایتد کلیه مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا شامل پرکردن فرم ها، گرفتن وقت سفارت و انجام واریزی‌های مربوطه را در اسرع وقت برای شما هموطنان عزیز انجام خواهد داد.

جهت بارگذاری مدارک و تکمیل اطلاعات مربوطه می‌توانید همین الان روی کلمه وقت سفارت آمریکا کلیک نمایید و درخواست خود را در اسرع وقت ثبت کنید.

پرداختی سفارت آمریکا در عمان

 

پرداختی سفارت آمریکا در قطر

 

پرداختی سفارت آمریکا در ارمنستان

 

پرداختی سفارت آمریکا در دبی

 

پرداختی سفارت آمریکا در پاکستان

 

پرداختی سفارت آمریکا در گرجستان

 

چطوری برای تعیین وقت سفارت اقدام کنیم ؟

پیشنهاد می شود که برای اطمینان از پروسه وقت سفارت آمریکا و جلوگیری از مشکلات احتمالی حتما از طریق آژانس مسافرتی ویزا یونایتد اقدام نمایید. با توجه به اینکه تقویم وقت سفارت آمریکا به طور مرتب به روزرسانی می شود کارشناسان ویزا یونایتد می توانند با پیگیری لحظه به لحظه این تقویم نزدیک ترین وقت موجود را برای شما عزیزان رزرو نمایند. از این رو شما می توانید پروسه تعیین وقت سفارت را در سریع ترین زمان ممکن و بدون نگرانی از مشکلات احتمالی با موفقیت پشت سر بگذارید.

نکات مهم برای تعیین وقت سفارت آمریکا

اولین قدم برای تعیین وقت سفارت آمریکا این است که به موقع اقدام کنید با توجه به این که معمولا وقت سفارت ها پر است شما می بایستی از سه ماه قبل برای برنامه سفر خود وقت سفارت بگیرید. نکته بعدی اینکه حتما شب قبل مراجعه به سفارت خواب خوبی داشته باشید و با چهره ای شاداب و لباس رسمی و مرتب به سفارت این کشور مراجعه نمایید. مورد بعدی اینکه هزینه هایی که بابت ویزا پرداخت می کنید تا یک سال اعتبار دارد و بعد از آن نمیتوانید پروسه اخذ ویزا را ادامه دهید و مجبور به پرداخت مجدد هزینه ها هستید. مورد آخر نیز اینکه دائما شرایط و قوانین جدید را بررسی نمایید.

وقت سفارت آمریکا با ویزا یونایتد

برای تعیین وقت سفارت آمریکا شما می توانید با مراجعه به سایت ویزا یونایتد و یا سفر هالیدی در خواست خود را برای تعیین وقت سفارت آمریکا ثبت نمایید. همچنین اگر نیاز به وقت فوری سفارت آمریکا دارید می توانید تنها با پرداخت مبلغ بیشتری نسبت به اخذ این وقت اقدام نمایید. مجموعه ویزا یونایتد تمامی امور مربوط به وقت سفارت آمریکا و همچنین اخذ انواع ویزاهای توریستی را برای شما عزیزان انجام می دهد.

9 / 10
از 37 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :