جاذبه های گردشگری کانادا

جاذبه های گردشگری کانادا

کشور وسیع کانادا که به عنوان دومین کشور بزرگ جهان نیز شناخته می شود زیبایی ها و جاذبه های گردشگری بسیاری را دارد. اغلب با آوردن نام کانادا یاد کوهها و دشت های پوشیده از برف و دریاچه های یخ زده آن خواهید افتاد، اما کانادا کشور یک فصلی نیست؛ طبیعت زیبا و بکرش هر بیننده ای را مسحور خود می سازد جاذبه های طبیعی چون

  • آبشار نیاگارا
  • جنگل درختان خمیده
  • خلیج فاندی
  • پارک کوهستانی کانادا

و ... بسیاری دیدنی های طبیعت بکر کانادا.جدای طبیعتش کانادا کشوری با شهرهای پر جنب و جوش و ساختمان های مدرن می باشد که معروف ترینشان همان برج معروف رادیویی کانادا

  • برج CN در شهر تورنتوست.

این نکته پوشیده نباشد که با سفر به کبک کانادا می توانید لذت خوردن یکی از خوشمزه ترین غذاهای فست فود دنیا یعنی

  • پیوتین

را تجربه نمایید.

جاذبه های گردشگری کانادا

در این بخش قصد داریم  درباره جاذبه های گردشگری کانادا صحبت کنیم . کانادا کشوری است که برای مسافرت بسیار مورد علاقه توریست ها قرار گرفته است . مناظر جزیره ای بسیاری وجود دارند که از جاذبه های گردشگری کانادا به شمار می آیند. آبشارهای کوهستانی نیز در این زمینه مثال زدنی هستند ، بطوری که توجه بسیاری از افراد را برای سفر به این کشور جلب کرده اند. 

بسیاری از ما کانادا را کشوری سردسیری میشناسیم که دارای مرزهای مشترکی نیز با آمریکا میباشد. ولی جالب است بدانید که برخلاف تصور، همه قسمت های کانادا از برف پوشیده نیست. جاذبه های کانادا باعث شده تا هر گردشگری را وسوسه کند تا با گرفتن ویزای کانادا از این کشور زیبا دیدن کند. برج cn ، آبشار نیاگارا و پارک آبی واندرلند را میتوان از جاذبه های کانادا برشمرد که سالیانه تعداد زیادی از مردم و همچنین گردشگران کشورهای مختلف جهان از آن بازدید میکنند.

اگر بخواهیم از نظر اقیانوس ها کانادا را بررسی کنیم باید بگوییم که کانادا از  اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام دسترسی دارد و در امتداد این دو اقیانوس بزرگ قرار گرفته است . در کشور کانادا زبان فرانسه و انگلیسی از زبان های ملی این کشور به حساب می آیند. اگر میخواهید در سفر به یک کشور ، دو کشور را همزمان ببینید به کانادا سفر کنید ، چرا که کانادا در واقع نمادی از کشور فرانسه نیز به حساب می آید . برای سفر به کانادا نیاز به ویزای کانادا خواهید داشت. خدمات اخذ ویزای کانادا را می توانید در وب سایت ویزا یونایتد مشاهده نمایید.

کلگری استمپید

بزرگترین و معروف ترین مسابقاتی که در کانادا برگزار می شود مسابقات گاو بازی کلگری استمپید است. که منشاء و مبدا آن به سال های 1800 تا 1900 مربوط می شود که در این سالها این نوع مسابقه در بین مردم طرفدار پیدا کرد و رونق گرفت . و تاکنون هر ساله طرفداران زیادی  برای دیدن این مسابقات به کانادا مسافرت میکنند. برنامه های زنده ی دیگری نیز در این مراسم برگزار می شود که برای مثال میتوانیم به کنسرت هایی با خوانندگان مطرح ، سرو مواد غذایی ، مراسم اجرای رقص زنده و غیره اشاره کرد  که هر کدام از این برنامه ها به تنهایی برای توریست ها بسیار مفرح و جذاب هستند.

جاذبه های گردشگری کانادا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا از دیگر جاذبه های گردشگری کانادا میباشد که از دو آبشار بزرگ و همچنین یک آبشار کوچک تشکیل شده است که در رودخانه نیاگارا قرار گرافته است. آبشار نیاگارا در مرز بین آمریکا و کانادا قرار گرفته که شامل ۳ آبشار میباشد. آبشار بزرگتر که آبشار کانادایی نامیده می شود در کانادا واقع شده است. آبشار نیگارا را می توان از جاذبه های کانادا نامید که ابهت آن و سرازیر شدن حجم بالای آب از فراز آبشار میتواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند.

بندرگاه داخلی ویکتوریا

ازدیگر جاذبه های توریستی و گردشگری که در کشور کانادا توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کرده است ، بندرگاه داخلی ویکتوریا است . این بندرگاه در یک منطقه بسیار خوش آب و هوا واقع شده است ، یک منطقه خوش آب و هوا که این بندرگاه را به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کانادا تبدیل کرده است.

خلیج فاندی

در ساحل اقیانوس اطلس ما شاهد خلیجی هستیم که خلیج فاندی نام دارد . این خلیج که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کانادا به حساب می آید به علت داشتن دامنه جزر و مدی بالا بسیار مورد توجه توریست ها و علاقمندان به اینگونه جاذبه ها قرار گرفته است.

برج cn

برج cn‌ یکی از جاذبه های کانادا و در یکی از شهرهای مهم کانادا یعنی تورنتو واقع شده است. ساخت برج cn در سال ۱۹۷۳ آغاز شد و حدود ۴۰ ماه تکمیل آن به طول انجامید. از قسمت های مختلف برج cn‌ میتوان به مکان های تفریحی و همچنین تجاری بالای آن اشاره کرد. بر فراز برج cn به دلیل اشرافی که با محیط زیبای اطراف دارد،‌ تلسکوپ و همچنین دوربین هایی نصب شده که میتوان از آنها برای دیدن محیط استفاده کرد. کلوپ ها، گالری و سالن های ورزشی این برج همگی باعث جذابیت برج cn شده اند.

پارک آبی واندرلند

پارک آبی واندرلند را نیز میتوان از بهترین جاذبه های کانادا و همچنین از بزرگترین شهربازی های دنیا دانست که در مساحت ۳۳۰ هکتاری ساخته شده است. پارک آبی واندرلند در سال ۱۹۸۱ در شهر تورنتو ساخته شد. پارک آبی واندرلند دارای ۲۰۰ جاذبه و ۶۸ وسیله مختلف سواری بهره میبرد. ورودی پارک آبی واندرلند خیابانی به نام بین الملل واقع شده که در اطراف این خیابان، فروشگاه ها و رستوران های زیادی واقع شده است.

8 / 10
از 47 کاربر
ارسال نظر
Mohammad : مختصر و مفید سپاس از شما عالی بود
9 0
مختصر و مفید سپاس از شما عالی بود
مدیریت : پاسخ
9 0
سلام سپاس . البته بزودی مطالب دیگری اضافه خواهد گردید.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :