بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 10 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بدون شک اگر به دنبال پیشرفت در کار و زندگی بوده باشید بارها به رویای اخذ ویزای کانادا ،ویزای استرالیا ،ویزای انگلیس ،ویزای آمریکا و ویزای شینگن را در ذهن پرورانده اید و به مهاجرت اندیشیده اید ،اما واقعا مهاجرت می تواند باعث رشد و پیشرفت شود یا مشکلاتی را هم برای افراد ایجاد خواهد کرد ؟ به طبع هر موفقیت ،مشکلات و شکست های مقطعی را هم با خود به دنبال خواهد داشت ولی اگر هدف مشخص و معین باشد عیب ها در عین بزرگی ناچیز تلقی می شود و مزایا در ذهن بزرگتر جلوه می کند به اصطلاح به نیمه پر لیوان توجه می شود تا به نیمه خالی و به قول صاحب نظران هیچ زمان دریای آرام از انسان یک ناخدای بزرگ و ماهر نمی سازد.در این بخش قصد داریم تا در مورد مزایا و معایب مهاجرت به کانادا بیشتر بحث کنیم ،پس با ویزایونایتد همراه شوید.

در قرن اخیر از کانادا به عناوین متعدد یاد می شود ،برخی کانادا را به خاطر موقعیت جغرافیایی و برخی از خصوصیات منحصر به فرد سرزمین بزرگ شمالی می نامند و برخی دیگر به واسطه شرایط بسیار عالی برای مهاجرت با نام کانادا کشور فرصتها یا سرزمین آرزوها از آن یاد می کنند به گونه ای که پیش تر در مقاله کانادا رویای هر ایرانی در این مورد بحث کردیم.

مزایای کانادا

طبق تحقیقات ومسدندات ،بررسی مزایا و معایب مهاجرت به کانادا حاکی از آن است که قوانین مهاجرت به کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان البته با مشاوره دقیق و مناسب چندان هم  دشوار نمی باشد ، از این رو واجدان شرایط مهاجرت به کانادا با طی پروسه نسبتا پیچیده اخذ ویزای کانادا ، حتی با وجود رکود جهانی ، باتوجه به اینکه کانادا سهمیه مهاجرت خود را کاهش نداده است ، هنوز هم بهترین گزینه جهت مهاجرت برای تمامی ملیت های جهان محسوب می شود.

کانادا با پتانسیل های بالفعل و بالقوه گوناگون خود دامنه پویایی از برنامه های مهاجرت و ویزا برای اقشار مختلف و افرادی که واجد شرایط مهاجرت نیستند نیزارائه می دهد.

کانادا به علت وسعت فراوانش یک کشور شناخته شده است که نیازهای شهروندانش را به خوبی می شناسد و حقوق شهروندی در آن بخوبی اجرا می شود.کانادا به ندرت در درگیری ها و مشکلات و مسائل جهانی نقشی مداخله جویانه دارد و ثبات در زندگی شهروندان از الولیت های اصلی تصمیم گیری های دراین کشور به حساب می آید.ارزش های انسان دوستی و آزادی های مختلف در الویت دولت کاناد می باشد به گونه ای که مهاجرین و خانواده های آنها از حمایت های اجتماعی ویژه ای برخوردارند.

بازار کار در کانادا بسیارگسترده و پویا می باشد و فرصت های شغلی مناسب برای نیروی کار خارجی در این کشور بسیار زیاد است و ازلحاظ کاری برای مهاجران جای هیچگونه نگرانی نیست. کشور کانادا به علت داشتن اقتصادی مناسب و رشد صنعت در بسیاری از صنایع دارای بازار کار قوی است. به منظور رشد اقتصادی و به دلیل اینکه کشور کانادا نیروهای تخصصی لازم را در بسیاری از صنایع ندارد، به جذب نیرو و کارگران خارجی مبادرت می نماید. به همین خاطر افرادی که مهارت و تجربه لازم در کارهای تخصصی دارند، در این رشته ها و صنایع جذب و مشغول به کار می شوند و قادر به اخذ ویزای کار کانادا می باشند. این افراد معمولا از کشور و ملت هایی به کانادا مهاجرت می کنند که از رکود جهانی رنج می برند.

حداقل دستمزد در کانادا حدود ۱۰٫۵۰ دلار است . بنابراین ، یکی از بهترین مزایای مهاجرت به این کشور حقوق و مزایای کارگران با شرایط کار مناسب است.

کشور کانادا در رعایت نکات بهداشتی و عرضه خدمات بهداشتی با کیفیت به شهروندان یکی از تاپ ترین کشورها می باشد و یکی از قابل توجه ترین نکات مثبت زندگی در کانادا ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی با استاندارهای بسیار بالا می باشد.

نکته قابل توجه اینکه دارندگان پاسپورت کانادا می توانند به کشورهای مختلف جهان بدون اخذ ویزا مسافرت کنند . از این رو بازرگانان و سرمایه گذاران درخواست تقاضای ویزای سرمایه گذاری کانادا می کنند.

از آنجایی که قوانین غیرایدئولوژیک بر کشور کانادا حاکم است و دارای آزادی دین ، فرهنگ ، انتخاب زبان و ارتباطات می باشد ، هیچگونه محدودیتی برای محل استخدام در کانادا وجود نخواهد داشت.

نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین گزارش می شود در واقع به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان ، دارای یکی از کمترین نرخ های جرم و جنایت در جهان نیز می باشد و کمترین میزان خشونت ، قانون شکنی در مقایسه با بسیاری از کشور های جهان در این کشورکاملا ملموس می باشد.

چشم اندازطبیعی متنوع در کانادا از اقیانوس تا دریاچه ها، کوه ها و تند راه ها، همگی زیبایی های چشم نوازی را به وجود آورده اند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. کانادا طیف گسترده ای از فعالیت هایی که در فضای طبیعت می توان انجام داد شامل طبیعت گردی ،کوهنوردی ،اسکی ،پیاده روی ،دوچرخه سواری ،قایقرانی  و...را در خود جای داده است.

معایب کانادا

آب و هوای این کشور بسیار سرد است و در فصل زمستان به منفی 50 درجه سانتیگراد هم می رسد به علاوه از آلبرتا تا ماریتایم ، آب و هوا برای بیش از شش ماه در سال بسیار سرد است و اقامت در این کشور برای بعضی از مهاجرین نسبتا سخت می باشد.

این کشور دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است . بنابراین اگر فردی به یکی از این دو زبان تسلط نداشته باشد ، امکان اشتغال تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

نرخ مالیات در این کشور بسیار بالا است . میزان مالیات در این کشور بین ۲۰ درصد و ۳۰ درصد درآمد فرد است.

با آن که شغل های بسیاری در این کشور وجود دارد و سالانه نیروی کار بسیاری به این کشور مهاجرت می نمایند ، اما یافتن شغل مورد نظر با موقعیت های عالی نسبتا دشوار است.

هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا است و یکی از گران ترین کشور های جهان به شمار می آید . این هزینه برای افراد تازه وارد به این کشور بسیار زیاد است.

سلامت پزشکی یکی از مواردی است که هم جز مزایا و هم معایب این کشور طبقه بندی می شود . با اینکه مراقبت های پزشکی در این کشور بسیاری عالی است و هزینه درمان در این کشور ناچیز است ، اما برای بهره مندی از مراقبت های پزشکی این کشور باید مدت زیادی در انتظار بود.

دولت کانادا، به معنای واقعی کلمه، در هر جنبه ای از زندگی یک کانادایی حضور دارد. یعنی از جایی که آن ها به مدرسه می روند و جایی که در یک رستوران در حال خوردن یک غذای چرب هستند. مردم احساس می کنند که قوانین زیادی در کانادا وجود دارد و دولت به طور مدام شهروندان را مدیریت می کند ،با این حال این امر موجب شده است که کشور کانادا در جهان، یکی از بهترین کشورها باشد که صلاح کلی مردم را در نظر می گیرد. اما بهرحال از نظر برخی این موضوع با اصول آزادی های فردی در تناقص است و ممکن است موضوعی منفی در نظر گرفته شود.

هزینه زندگی در کانادا ممکن است بالا باشد. این گرانی در شاخص قیمت مصرف کننده، 112% بالاتر از ایران است.قیمت های اجاره خانه در کانادا تقریبا 100% بیش از ایران می باشد (یعنی دو برابر بیشتر). اما با این حال قدرت خرید در کانادا حدود 150% ( دو نیم برابر) بیش از ایران تخمین زده می شود. 

اگر درآمد متوسط ماهیانه در ایران را 1.700.000 تومان در نظر بگیریم ، درآمد متوسط ماهیانه یک شهروند کانادایی حدود 4 برابر بیشتر از این مقدار است.بنابراین با توجه درآمد متوسط بیشتر در کانادا ، در صورتی که شهروند کانادا باشید و به مقدار یک شهروند عادی اجازه کار داشته باشید باعث می شود حتی با توجه به هزینه های بالا ، قدرت خرید بسیار بیشتری بدست آورید.اما بالا بودن هزینه های زندگی در کانادا برای افرادی که به قصد سفر تفریحی و یا برای تحصیل به این کشور وارد می شوند می تواند تا حد زیادی آزار دهنده باشد زیرا با اخذ ویزای مولتی کانادا  یا ویزای تحصیلی کانادا شما شهروند این کشور محسوب نمی شوید که در این صورت یا منبع درآمدی ندارید و یا کمتر از حد متوسط اجازه کار خواهید داشت که لازم است این موضوعات را نیز در نظر بگیرید.

مجموعه ویزایونایتد با برخورداری از کارشناسان و مشاوران مجرب همواره برای ارائه خدمات اخذ ویزای کشورها به ویژه ویزای کانادا یاری رسان هموطنان عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ویزای کشورها ،ویزای کانادا ،تور کانادا ،قیمت ویزای کانادا ،مدارک ویزای کانادا ،رزرو پرواز و هتل ،دعوتنامه کانادا و کلیه خدمات سفر به کانادا کافی است با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

 

مطالب مرتبط :

اخذ ویزای کانادا سخت یا آسان ؟

کانادا رویای هر ایرانی

نوت آفیسر کانادا

10 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :