ویزای قرقیزستان

از کشورهای جذاب برای سفر و گردشگری که کمتر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است قرقیزستان است. مزیت سفر به قرقیزستان این است که با داشتن طبیعت بکر و دست نخورده در قاره اسیا از مسافران ایرانی پای کمتر کسی به این کشور باز شده است و می تواند یکی از گزینه های مناسب برای سفر و گردشگری باشد. در ادامه همراه ما باشید تا بگوییم چگونه می توان ویزای قرقیزستان را اخذ نمود و به این کشور سفر کرد.

 

سفر به قرقیزستان

مساحت این کشور در حدود 200 هزار کیلومتر است و و با جمعیتی نزدیک به 6 میلیون نفر یکی از گزینه های عالی سیاحتی محسوب می شود. این کشور با تاجیکستان، چین، قزاقستان و ازبکستان همسایه است و بیش از 80 درصد مردم این کشور مسلمان هستند و 17 درصد آنان نیز مسیحی می باشند. ساعت رسمی این کشور با توجه به نیمه اول و نیمه دوم سال بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت و نیم از ایران جلوتر است. پایتخت قرقیزستان شهر بیشکک است و دریاچه ایسیک دومین دریاچه بزرگ کوهستانی در جهان است. بیشکک یکی از شهرهای گران برای ایرانیان شناخته می شود که طبیعت و فضای سبز  بسیار عالی برای مسافران دارد و می تواند یکی از گزینه های مناسب برای سفر و گردشگری باشد.

ویزای قرقیزستان

همانند دیگر کشورها برای سفر به قرقیزستان می بایستی ویزای این کشور را اخذ نمایید. در برنامه دولت این کشور اتباع چندین کشور آسیایی می توانند بدون دریافت ویزا به این کشور سفر نمایند اما متاسفانه کشور ایران جز این لیست نیست و اگر قصد سفر به این کشور را داشته باشید می بایستی ویزای قرقیزستان را اخذ نمایید. البته همان طور که گفتیم اتباع برخی از کشورها همانند ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، آذربایجان، گرجستان، قراقزستان، روسیه، تاجیکستان و برخی کشورهای دیگر نیاز به اخذ ویزا برای سفر به قرقیزستان ندارند و می توانند بدون ویزا به این کشور سفر نمایند. همچنین اتباع کشورهایی همانند مانند مغولستان، صربستان و اوکراین نیز می توانند بدون ویزا تا 90 روز در این کشور حضور داشته باشند. از طرف دیگر اتباع کشورهایی مانند مالزی و ترکیه نیز می توانند بدون ویزا تا 30 روز در این کشور قرقیزستان حضور داشته باشند. اما همان طور که گفتیم متاسفانه ایران در این لیست نیست و برای سفر قرقیزستان می بایستی ویزای این کشور را دریافت نمایید.

 

انواع ویزاهای قرقیزستان

ویزای های این کشور به دو دسته ویزاهای کوتاه مدت (C) و ویزاهای بلند مدت (D)  تقسیم می شود. اگر می خواهید در یک دوره 180 روزه به مدت 90 روز در این کشور حضور داشته باشید می بایستی ویزای کوتاه مدت قرقیزستان را اخذ نمایید که شامل ویزای توریستی، ویزای نمایشگاهی، ویزای دیدار با خانواده و دوستان، ویزای بازدید و ویزای تحصیلی و یا کارآموزی می باشد. اما اگر قصد دارید در زمان زمان بیشتر از 3 ماه در این کشور حضور داشته باشید می بایستی ویزای بلند مدت این کشور را اخذ نمایید. افرادی که قصد تحصیل و یا کار در بلند مدت را دارند و می خواهند برای طولانی مدت در این کشور حضور داشته باشند می بایستی ویزای نوع D یا بلند مدت این کشور را اخذ نمایند.

شرایط دریافت ویزای قرقیزستان

اگر قصد سفر به این کشور را دارید پیشنهاد می کنیم از طریق سایت سفر هالیدی ویزای خود را در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه و بدون مراجعه حضوری دریافت کنید مزیت این روش این است که شما می توانید هزینه های آن را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید و نیازی به ماندن در صف سفارت نیست. به طور کلی 4 مسیر برای اخذ ویزای این کشور برای شما وجود دارد، روش اول و دوم این است که می توانید به محض ورود به فرودگاه و یا مرز زمینی این کشور ویزای خود را دریافت نمایید که ما به علت مشکلات احتمالی این روش را پیشنهاد نمی کنیم. مسیر سوم این است از طریق سایت سفارت قرقیزستان این پروسه را انجام دهید که این روش هم پیچیدگی های خاص خود را دارد و روش آخر نیز اقدام از طریق سفارت است که این روش هم نیازمند صرف زمان بیشتری برای شما است. پیشنهاد ما این است که ضمن تماس با کارشناسان ویزا یونایتد ویزای خود را در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه دریافت نمایید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای قرقیزستان

شما تنها با داشتن گذرنامه با حداقل 1 برگه خالی و 3 ماه اعتبار به همراه پرداخت هزینه های مربوط به ویزا و مدارک دال بر سفر شما شامل بلیط، مدرک اقامت و رزرو هتل و بسته به نوع ویزای خود ارائه بین 31 تا 63 دلار تمکن مالی می توانید در کمتر از 7 روز کاری ویزای قرقیزستان را اخذ نمایید. همچنین به منظور تمدید ویزای خود می توانید 10 روز مانده به اتمام اعتبار خود با در درست داشتن مدارک مورد نیاز ویزای خود را تمدید نمایید. در پایان اگر قصد سفر به این کشور را دارید می توانید با کارشناسان ویزا یونایتد تماس بگیرید تا ویزای شما در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به دستتان برسد.

    با ثبت آنلاین ویزای قرقیزستان در لینک زیر از تخفیف ویژه برخوردار شوید.

 اخذ ویزای آنلاین قرقیزستان

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :