بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 10 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر اهل جهانگردی، مهاجرت یا به طور کل اهل سفر باشید، بدون شک با پروسه اخذ ویزا، گرفتن وقت سفارت و انجام انگشت نگاری بیگانه نیستید. همانطور که می‌دانید ثبت درخواست جهت اخذ ویزا به منزله دریافت صد درصد ویزا نیست، به عبارتی اخذ هر نوع ویزا به صورت 100درصد تضمینی وجود ندارد و ممکن است ویزا به هر دلیل ریجکت شود. مسلما ریجکتی ویزا برای متقاضی اخذ ویزا خوشایند نیست، ولی آنچه برای متقاضی اخذ ویزا بسیار پر اهمیت می‌باشد دلیل ریجکتی ویزاست. آگاهی از دلایل ریجکتی ویزا ضمن اینکه حق هر متقاضی اخذ ویزا محسوب می‌شود، سبب می‌شود تا متقاضی در درخواست‌های بعدی با اطلاعات و آگاهی بیشتر اقدام به درخواست ویزا نماید.

بی تردید از پیچیدگی‌ها و چالش‌های پروسه اخذ ویزای کانادا آگاهی دارید و می‌دانید که اخذ ویزای کانادا کار چندان آسانی نیست، همچنین می‌دانید که برای هموار شدن مسیر اخذ ویزای کانادا نیازمند شرایط خاص شامل تراول هیستوری مناسب، تمکن مالی و  گردش حساب قابل ملاحظه ، مشاوره‌‌های مناسب با کارشناسان مجرب و... هستید. از این رو ریجکتی ویزای کانادا هم موضوع چندان خوشایندی نیست که به این راحتی از آن صرفه نظر کنید پس در صورت ریجکتی این ویزا هر متقاضی در نخستین گام به دنبال یافتن دلایل ریجکتی ویزای کاناداست. اطلاع از دلایل ریجکتی ویزای کانادا و همچنین رفع ریجکتی ویزای کانادا برای متقاضیان از طریق و بر اساس اطلاعات موجود در «نوت آفیسر» انجام می‌شود، در این بخش قصد داریم تا شما هموطنان عزیز را با نوت آفیسر بیشتر آشنا کنیم، پس با ویزایونایتد همراه شوید.

زمانی که ویزای کانادا به هر دلیل، به عنوان مثال نقص مدارک ویزای کانادا ریجکت می‌شود، آفسیر پرونده متقاضی اخذ ویزای کانادا باید در قالب گزارشی دلایل ریجکتی ویزا را شرح دهد و توضیح دهد که چرا درخواست متقاضی ویزا را رد نموده است. آفیسر پرونده به صورت خودکار برای متقاضیان گزارش نوت آفیسر تهیه نمی‌کند، چرا که برخی دلایل مهم را به صورت اجمالی در نامه ریجکتی به همراه پاسپورت متقاضی به وی ارائه می‌شود.از این رو متقاضی ویزای کانادا پس از ریجکتی در صورت تمایل از دانستن دلایل ریجکتی باید درخواست نوت آفیسر دهد. برای ثبت این درخواست متقاضی باید در خاک این کشور حضور داشته باشد یا در صورت نداشتن چنین امکانی از طریق یک وکیل مقیم کانادا اقدام به اخذ نوت آفیسر نماید. دریافت گزارش نوت آفیسر در مدت زمان حدود یک الی سه ماه به طول می‌انجامد، البته در برخی موارد ممکن است این پروسه زودتر هم انجام شود، به گونه‌ای که این امکان وجود دارد که گزارش در مدت زمان حدود دو الی سه هفته هم به دست متقاضی برسد.

نوت آفیسر کانادا

عبارت GCMS   مخفف عبارت Global Case Management System  است که در واقع به سیستم مدیریت پرونده جهانی اشاره دارد. این سیستم در حقیقت یک سیستم IT  است که متصدیان سفارت کانادا از آن به عنوان سیستمی جهت ذخیره و مدیریت پرونده متقاضیان مهاجرت استفاده می‌کنند. بنابراین این سیستم به اطلاعاتی اشاره دارد که در ارتباط با یک تقاضای مهاجرت یا ویزا ذخیره شده است، هدف از درخواست نوت آفیسر دسترسی به این اطلاعات است. آفیسر پرونده معمولا نظرات خود را درخصوص تقاضا در سیستم GCMS  وارد می‌کند، البته همه اطلاعات ثبت شده در این سیستم مربوط به ریجکتی ویزای متقاضی نمی‌باشد و ممکن است بخش از این اطلاعات مربوط به بخش بررسی کننده تقاضا و شرایط و وضعیت درخواست باشد. یادداشت‌های آفیسر در این سیستم معمولا یک یا دو پاراگراف است. یادداشت‌هایی که آفیسر وارد این سیستم می‌کند به مواردی شامل اطلاعات شخصی متقاضی، نوع ویزا و... بستگی دارد مثلا برای متقاضیان ویزای کار کانادا مدارک مربوط به تجارب و سوابق کاری متقاضی و برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا مواردی مثل ریز نمرات، سوابق و مدارک تحصیلی و تایید مراجع ذیصلاح مورد بررسی قرا می‌گیرند.

شرایط درخواست نوت آفیسر

بهتر است پیش از درخواست نوت آفیسر بدانیم که در چه صورت و تحت چه شرایطی می‌توان درخواست نوت آفیسر داد؛

  • اگر درخواست مهاجرت متقاضی به کانادا رد شده باشد و وی پیش از تقاضای مجدد تمایل داشته باشد دلایل ریجکتی ویزا را بداند.
  • در صورتی که متقاضی تمایل داشته باشد اسناد و اطلاعات ارائه شده در تقاضای خود را تایید نماید یا تمایل دارد از روند پیشرفت امور مربوط به ویزای خود اطلاعات کسب نماید.
  • در شرایطی که بخش کنسولگری سفارت کانادا متقاضی مجدد برای مصاحبه دعوت نموده و از وی تقاضای اسناد بیشتر دارد.
  • در صورتی که دریافت ویزا یا تقاضای مهاجرت یا سفر توریستی  متقاضی به تعویق افتاده باشد.

نوت آقیسر کانادا

بنابراین در صورت دارا بودن شرایط مذکور می‌توانید اقدام به درخواست نوت آفیسر نمایید، لازم به ذکر است که داشتن شماره تقاضا جهت درخواست نوت آفیسر اجباری و الزامی است، به علاوه داشتن «شناسه ویژه کلاینت » که برای تقاضای نوت آفیسر به متقاضی ارائه می‌شود اجباری نمی‌باشد. شماره تقاضا به محض ثبت درخواست ارائه می‌گردد، درصورتی که تا به حال چندین درخواست برای اخذ ویزای کانادا به ثبت رسانده باشید برای هر کدام از این درخواست یک شماره ارائه شده که متشکل از یک حرف است که به دنبال آن 9 عدد قرار می‌گیرد.

زمان درخواست نوت آفیسر

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، متقاضی اخذ ویزای کانادا حق دارد برای اطلاع از روند اخذ ویزا اقدام به ثبت درخواست نوت آفیسر کند. از این رو شما می‌توانید در صورت کنجکاوی از این روند درخواست نوت آفیسر دهید به گونه‌ای که حتی پس از ارائه درخواست اخذ ویزای کانادا، جهت کسب اطلاعات در مورد نظر مثبت یا منفی سفارت کانادا می‌توانید درخواست نوت آفیسر نمایید. مسلما اگر نظر سفارت کانادا منفی باشد این دلایل به صورت شفاف ارائه می‌گردد.

همانگونه که مدت زمان صدور ویزای کانادا مشخص است، مدت زمانی هم که برای ثبت نوت آفیسر تعیین شده است، معین و مشخص می باشد،پس توصیه ما این است که بهترین زمان را برای ثبت درخواست نوت آفیسر انتخاب نمایید. در واقع بهترین زمان برای ثبت درخواست، پس از مرحله تکمیل R10 می‌باشد. مرحله R10  به ماده 10 از قانون محافظت از مهاجرین و پناهندگان و متقاضیان اخذ ویزای کانادا اشاره دارد، در این مرحله سفارت کانادا کامل بودن اطلاعات و مدارک متقاضی را مورد تایید قرار می‌دهند.این مرحله معمولا در طی 30 روز پس از تقاضا تکمیل می‌گردد.

براساس تجارب موجود دو تا سه ماه پس از تقاضای اخذ ویزای کانادا، بهترین زمان برای درخواست نوت آفیسر کانادا می‌باشد.

نوت آفیسر کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذویزای کانادا، قیمت ویزای کانادا، پیکاپ پاسپورت، گرفتن وقت سفارت کانادا، دریافت نوت آفیسر کانادا، دعوتنامه ویزای کانادا و دریافت خدمات سفر به کانادا شامل رزو بلیط پرواز رفت و برگشت و رزرو هتل محل اقامت در کانادا با کارشناسان و مشاوران مجرب ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط : 

اخذ ویزای کانادا سخت یا آسان ؟

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

کانادا رویای هر ایرانی

10 / 10
از 59 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :