بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 10 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تفاوت اصطلاحات ریجکت، ریفیوز و دی نایل

بدون شک تا به امروز با چالش ریجکتی در اخذ ویزای کشورهای مختلف مواجه شده اید، اگر هم که درگیر چنین چالشی نشده باشید، در این مورد ممکن است بسیار خوانده، دیده و شنیده باشید. همانطور که می‌دانید ریجکتی ویزا به منزله رد درخواست متقاضی اخذ ویزا تلقی می‌شود، به عبارتی زمانی که متقاضی اخذ ویزا پس از ثبت درخواست خود و ارائه مدارک لازم انتظار دارد ویزای دریافت کند و به هر دلیل پاسخ منفی از بخش کنسولی سفارت کشور مربوطه دریافت می‌کند، اصطلاحا گفته می‌شود که ویزای وی ریجکت شده‌است. اما ریجکتی ویزا در همه موارد به منزله رد کامل درخواست نیست و ممکن است ریجکتی موقت و نیاز به بررسی داشته باشد در این موارد علاوه بر اصطلاح ریجکتی ویزا، اصطلاحات مرتبط دیگر مفهوم پیدا می‌کنند، که باتوجه به مفهوم آنها می‌توان دلایل مختلف رد شدن ویزا را از هم تفکیک نمود. در این بخش قصد داریم با این مفاهیم بیشتر آشنا شویم، پس با ویزایونایتد همراه شوید.

به عنوان مثال در پروسه اخذ ویزای کانادا ممکن درخواست ویزای متقاضی اخذ ویزای کانادا با پاسخ منفی همراه باشد. این پاسخ منفی به سه صورت ‌«ریجکت»، « ریفیوز» و «دی نایل» می‌تواند ارائه گردد. همانطور که از ظاهر این سه واژه بر می‌آید، هر سه به گونه‌ای با هم مترادف‌اند و با مفاهیمی مثل «رد شدن»، «اجازه ندادن» و «نپذیرفتن» در بین متقاضیان شناخته می‌شوند. اما باید بگوییم که در سفارت‌ها و کنسولگری ‌ها این چنین نیست و هرکدام از این واژگان به منظور خاصی متناسب با شرایط متقاضی اخذ ویزا به وی اعلام می‌گردد.

ویزای رفیوزال

زمانی ویزای متقاضی رفیوز می‌شود، که وی نتوانسته باشد شرایط و الزامات مورد نیاز بخش کنسولگری سفارت مربوطه را برآورده سازد. به عنوان مثال اگر متقاضی اخذ ویزای قطر به جای نسخه اصلی اسناد مورد نیاز، نسخه فتوکپی را برای سفارت این کشور ارسال کرده باشد یا میزان تمکن مالی را، کمتر از میزان مورد نظر ارائه کرده باشد، آفیسر یا کارشناس مربوطه درخواست متقاضی را ریفیوز می‌نماید. در این موارد معمولا گذرنامه شخص متقاضی یا فایل شخصی متقاضی در سایت سفارت مربوطه علامتگذاری می‌شود و موارد یاد شده که سبب ریفیوز شدن ویزا می‌گردد، در سیستم جامع رایانه‌ای بخش کنسولگری سفارت ثبت می‌گردد.

 

ریفیوز ویزا

 

در واقع ویزای رفیوزال به ویزایی اطلاق می‌شود که در مرحله تصمیم‌گیری شکست خورده است و در مواردی قابل اصلاح و قابل تجدید نظر است.

ویزای ریجکشن

ریجکت ویزا در واقع یک درخواست ویزای نامعتبر است که به هر دلیل پیش از رسیدن به مرحله تصمیم‌گیری رد شده باشد. به عنوان مثال اگر متقاضی اخذ ویزای امارات، برای پر کردن فرم به اشتباه از فرم دیگر استفاده کرده باشد یا فرمت تصاویر ارسالی به سفارت مخدوش باشد و یا عملیات بانکی در پرداخت هزینه ویزای دبی به گونه‌ای باشد که بانک از پرداخت اعتبار خودداری نموده باشد، ویزای متقاضی ریجکت می‌شود.

 

ریجکشن ویزا

 

در واقع ویزای ریجکشن به ویزایی اطلاق می‌شود که پیش از رسیدن به مرحله تصمیم‌گیری رد شود و بدون اینکه در مورد آن تصمیم گیری شود به شخص متقاضی بازگردانده شود. جالب است بدانید در این موارد هزینه پرداخت شده قابل استرداد نمی‌باشد.

نکته دیگر اینکه درآیین نامه‌های ویزای شینگن واژه ریفیوز 12 مرتبه ذکر شده است، درحالی که واژه ریجکشن تنها یکبار در جهت تایید شرایط ورود به کار رفته است. در آیین نامه های ویزای انگلیس برعکس است و واژه ریفیوز تنها یکبار مورد استفاده قرار گرفته است.

ویزای دی نایل

دی‌نایل شدن ویزا در واقع همان ریفیوز شدن ویزاست، به عبارتی اصطلاح دی نایل بیشتر در مواردی که متقاضی به دنبال گرفتن وقت سفارت آمریکا و اخذ ویزای این کشور است مفهوم پیدا می‌کند چرا که وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در بروشورهای خود از اصطلاح دی‌نایل به عنوان مترادف ریفیوز استفاده می‌کند. جالب است بدانید براساس قوانین مهاجرت و تابعیت ایالات متحده آمریکا تنها کارگزاران سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده آمریکا اختیار رد یا تایید درخواست ویزا را دارند، با توجه به این موضوع با دی‌نایل شدن ویزا در واقع هر سفارتخانه یا بخش کنسولی آمریکا در سراسر جهان مدرکی قانونی مبنی بر رد ویزای متقاضی به وی ارائه کرده است. مواردی همچون ناقص بودن فرم درخواست ویزا، کسری مداراک و اسناد پشتیبانی، عدم صلاحیت شخص متقاضی به خاطر ارائه اطلاعات نادرست، داشتن پرونده تخلف‌های قبلی از رایج ترین دلایل دی‌نایل شدن ویزای آمریکا هستند.

 

دی نایل ویزا

 

جهت اطلاع از اخذ ویزای کشورهای مختلف، قیمت ویزای کشورها، رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت پرواز و دریافت کلیه خدمات سفر با بهترین کیفیت در کوتاهترین زمان با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

 

مطالب مرتبط :

وی اف اس گلوبال

 ویزا یا روادید چیست ؟

خدمات پیکاپ پاسپورت

پیکاپ ویزا

 

 

10 / 10
از 26 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :