بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 10 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

وی اف اس گلوبال

بی تردید اگر با اخذ ویزا و پروسه دریافت آن سر و کار داشته باشید، حتما با چالش زمان بر بودن و ترافیک‌های کاری در خصوص روند اخذ ویزا مواجه شده‌اید. یکی از چالش‌هایی که در گذشته متقاضیان اخذ ویزا همواره با آن درگیر بودند همین موضوع مدت زمان طولانی در روند اخذ ویزا به سبب حجم بالای درخواست متقاضیان بود، به عبارتی متقاضیان به خاطر زیاد بودن حجم کار سفارت‌ها همواره با به تعویق افتادن رسیدگی به پرونده‌هایشان و پاسخگویی به نیازهایشان مواجه می‌شدند. این موضوع که نه تنها متقاضیان بلکه خود سفارت‌ها را ناخوشایند نموده بود، سبب شد تا سفارت‌ها را وادار به یافتن راهکاری جهت برون رفت از این بحران نماید. سفارت‌ها جهت عبور از این چالش و تسریع و تسهیل خدمات رسانی به متقاضیان بخشی از وظایف خود را به شرکتی معتبر  و خصوصی که با نام «وی اف اس گلوبال» شناخته می‌شود، سپردند. در این بخش قصد داریم تا شما را با  VFS Global بیشتر آشنا کنیم، پس با ویزایونایتد همراه شوید.

 

وی اف اس گلوبال

 

تاریخچه وی اس اف گلوبال

تاریخچه شرکت خصوصی وی اس اف گلوبال به سال 2001 میلادی برمی‌گردد، در واقع این شرکت برای نخستین بار در سال 2001 میلادی در کشور هند فعالیت خود را آغاز نمود و تا به امروز با تعداد 2500 مرکز در 129 کشور جهان به متقاضیان اخذ ویزا با هدف تسهیل امور کنسولی سفارت‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

 

وی اف اس گلوبال هند

 

تعریف وی اس اف گلوبال

شرکت ‌VFS Global  که با نام تجاری VAC مخفف Visa Application Center  شناخته می‌شود، شرکتی خصوصی است که در زمینه برون سپاری خدمات ثبت، تشخیص و تنظیم مدارک بدون تصمیصم گیری در تایید یا رد درخواست متقاضیان اخذ ویزا از سوی سفارت‌ها درحال فعالیت است. در واقع VFS  یک شرکت خصوصی است که با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان و فضای امن خود، بستری مناسب به جهت پاسخگویی سریع، ایمن و دقیق برای متقاضیان اخذ ویزا فراهم نموده است.

 

وی اف اس گلوبال

 

خدمات شرکت وی اس اف گلوبال

به جرات می‌توان گفت که شرکت VFS  بزرگترین شرکت خدمات برون سپاری در امور دولتی، دیپلماتیک و اخذ ویزا در جهان محسوب می‌شود. خدمات VFS  برای متقاضیان به دو صورت معمولی و VIP ارائه می‌گردد، توجه داشته باشید که خدمات VIP  این مجوعه برای متقاضیان هزینه‌های بیشتری در بر خواهد داشت.

 

خدمات وی اف اس گلوبال

 

کلیه فرآیندهای جمع آوری، دریافت و بررسی مدارک، خدمات مربوط به بیومتریک یا به عبارتی تشخیص هویت که شامل ثبت اثر انگشت و تصویر چهره می‌شود، همچنین تنظیم درخواست وقت مصاحبه برای ویزا را به نمایندگی از سفارت مربوطه برای متقاضی اخذ ویزا به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌دهد. در مرکز VFS  متقاضی قادر است تا در یک فضای امن و قانونمند درخواست ویزای خود را با ارسال مدارک بدون نقص به سفارت مطرح نماید. پس از تایید اولیه درخواست ویزای آنلاین یا حضوری، قرار ملاقات با دفتر شرکت VFS مرتبط با سفارت مورد نظر تنظیم می‌شود. پس از جمع آوری اطلاعات و تکمیل فرم‌های مربوطه، همچنین ثبت اطلاعات بیومتریک در این مرکز در خواست ویزا به بخش کنسولگری سفارت مربوطه منتقل می‌شود و افسران سفارت این مدارک را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. پس از بررسیهای افسران سفارت پذیرش یا عدم پذیرش متقاضی به همراه پاسپورت وی به صورت کاملا محرمانه و مهر و موم شده برای متقاضی اخذ ویزا ارسال می‌گردد. 

فعالیت وی اف اس گلوبال در ایران

آغاز فعالیت این شرکت در ایران به سال 1394 خورشیدی و همکاری این مرکز با سفارت انگلیس در تهران برمی‌گردد. دامنه فعالیت‌های این شرکت در حال حاضر گسترش یافته و علاوه بر ارائه خدمات جهت اخذ ویزای انگلیس شامل 14 کشور دیگر نیز می‌شود. این کشورها عبارتند از : مجارستان، فرانسه، هلند، اتریش، دانمارک، نروژ، فنلاند، بلژیک، یونان، نیوزلند، جمهوری چک ، قطر، آفریقای جنوبی و قبرس اروپایی. همانطور که مشاهده می‌کنید در ایران مرکز VFS  برای کلیه کشورهای جهان وجود ندارد، در واقع مراکز VFS  در ایران به همین چند کشور محدود می‌شود که سفارت این کشورها امور اداری اولیه خود را به این شرکت سپرده‌اند. لازم به ذکر است که از تیرماه 1397 خورشیدی تا کنون مرکز VFS  تهران از مرکز خرید پالادیوم به مرکز خرید هروی انتقال یافته است. همانطور که ملاحظه می‌کنید جهت اخذ ویزای شینگن و بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که خارج از محدوده شینگن هستند، می‌توان از طریق دفتر VFS تهران مرکز هروی اقدام نمود.

 

وی اف اس گلوبال تهران

 

نکته بسیار مهم در این خصوص که باید در نظر گرفت این است که بدانید، هر گروه تجاری که با نام وی اف اس ادعای ارائه خدمات اخذ ویزا برای کشورهای مختلف داشت، زیر نظر این شرکت نمی‌باشد. به عبارتی آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌هایی که خدمات مسافرتی ارائه می‌دهند به هیچ عنوان نمی‌توانند به وی اف اس گلوبال وابستگی داشته باشند، ولی می‌توانند درخواست شما را به این مرکز ارائه دهند و شما را در روند اخذ ویزا راهنمایی و مشاوره نمایند. اما نکته حائز اهمیت دیگر که در حین درخواست ویزا متقاضیان باید درنظر داشته باشند، این است که مراکز VFS  تنها مختص کشورهایی است که در ایران کنسولگری دارند و روابط دیپلماتیکشان با ایران تیره نباشد. به عنوان مثال هموطنان عزیز جهت گرفتن وقت سفارت آمریکا یا اخذ ویزای کانادا نمی‌توانند از ایران اقدام کنند، چرا که این دو کشور در ایران سفارت ندارند و در نتیجه بخش کنسولگری و مرکز VFS هم برای کانادا و آمریکا در ایران وجود ندارد. همانطور که می‌دانید متقاضیان اخذ ویزای کانادا و آمریکا در ایران جهت دریافت خدمات اخذ ویزا ملزم هستند تا به یکی از کشورهای ثالث مثل ترکیه، امارات و... سفر نمایند.

 

مرکز وی اف اس گلوبال تهران

 

خدماتی که مرکز وی اف اس گلوبال ارائه نمی‌دهد

پیش تر خدماتی که مرکز VFS  ارائه می‌‌کند، گفته شد. در این بخش برای آگاهی بیشتر  و جلوگیری از گمراهی و تردید شما هموطنان عزیز و همچنین روشن تر شد این مطلب قصد داریم تا از خدماتی که این مرکز ارائه نمی‌کند سخن بگوییم.

این موارد عبارتند از؛

  • این شرکت هیچگونه مشاوره یا ارزیابی در خصوص اخذ ویزا به متقاضیان ارائه نمی‌کند.
  • این شرکت تضمین کننده تایید درخواست اخذ ویزا از سوی سفارت کشور مورد نظر نیست.
  • این شرکت به طور مستقیم با سفارت مربوطه بواسطه قراردادی همکاری دارد، که صحت ارتباط سفارت با دفتر مربوطه را باید از مراجع ذیصلاح آن کشور جویا شد. لازم به ذکر است که هرگونه ادعا در خصوص ارتباط با دیگر شرکت‌های تجاری و گردشگری در زمینه سفر و صدور ویزا، از درجه اعتبار ساقط می‌باشد.
  • خدمات این شرکت پس از اخذ نوبت از طریق راه‌های ارتباطی معتبر، تنها در دفاتر رسمی آن صورت می‌پذیرد و هیچگونه پذیرش در خارج از دفاتر مرتبط ارائه نمی‌گردد.

 

مدارک لازم برای مرکز وی اف اس گلوبال

 

مدارک لازم جهت ارائه به وی اف اس گلوبال

  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، همچنین گذرنامه متقاضی باید حداقل 3 ماه از تاریخی که حوزه شینگن را ترک کرده‌ است، معتبر باشد.
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا به زبان کشور مقصد، به عنوان مثال آلمانی، هلندی، فرانسوی یا انگلیسی.
  •  در صورتی که دارای پاسپورت قدیمی و ویزای باطل شده هستید باید حتما آن را به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز ارائه دهید.
  • دو قطعه عکس 4*3 جدید رنگی زمینه سفید.
  • اثبات وابستگی به ایران با ارائه مدارک شغلی، فیش حقوقی، تمکن مالی، سند ملکی و گردش حساب که برای هر کشور بسته به قوانین آن متفاوت است.
  • برای افراد زیر 18 سال کپی شناسنامه برای اثبات سن و محل تولد لازم است، همچنین ترجمه شناسنامه این افراد باید همراه مدارک دیگر ارائه شود. لازم به ذکر است که افراد زیر 18 سال برای سفر با یکی از والدینشان ملزم به داشتن مجوز امضا شده در دفتر اسناد رسمی از ولی دیگرشان هستند.

 

ویزای کشورهای مختلف جهان

 

جهت کسب اطلاعات در خصوص اخذ ویزای کشورهای مختلف، قیمت ویزای کشورها و دریافت خدمات سفر و اخذ ویزا با کارشناسان و مشاوران مجرب ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل نمایید.

 

مطالب مرتبط :

تفاوت اصطلاحات ریجکت، ریفیوز و دی نایل

خدمات پیکاپ پاسپورت

پیکاپ ویزا

ویزا یا روادید چیست ؟

10 / 10
از 16 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :