بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 22 فروردین 1401 در ساعت 23 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری یا تحصیلی

بدون شک زمانی که به کشورهای پیشرفته اروپایی یا آمریکایی و برخی کشورهای پیشرفته شرق آسیا با اخذ ویزای توریستی سفر می‌کنید بی اختیار  با مشاهده زیبایی‌های موجود، آسایش و سبک زندگی مردمان آن کشور، با خود این چنین تصور می‌کنید که اگر ما هم در کشور خود از این امکانات بهره‌مند بودیم، بهتر از امروز می‌توانستیم مشغول کار و تحصیل و زندگی باشیم. ولی شرایط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی و بسیاری موارد دیگر سبب شده تا ما آنچنان که انتظار داریم نتوانیم همگام با دیگر کشورهای پیشرفته جهان به سمت و سوی رشد و توسعه سوق پیدا کنیم. از این رو مهاجرت در کشور عزیزمان ایران در این روزگار برای بسیاری که شرایطش را دارا می‌باشند، گزینه‌ای آگاهانه و هوشمندانه محسوب می‌شود. اما پرسش اینجاست که وقتی با اخذ ویزای توریستی کشورهای حوزه شینگن، کانادا، انگلیس، آمریکا و... اقدام به سفر می‌کنیم چگونه می‌توانیم ویزای توریستی مربوطه را به اقامت کاری یا تحصیلی تبدیل کنیم ؟ در این بخش قصد داریم چگونگی تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری یا تحصیلی کانادا را برای شما شرح دهیم، پس با ویزایونایتد همراه شوید. 

 

 ویزای توریستی کانادا

 

پیش از اینکه به بحث در مورد تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری یا تحصیلی بپردازیم، بهتر است ابتدا با مفهوم متقاضی که به عنوان توریست پا در خاک کانادا می‌گذارد آشنا شویم. توریست در واقع به کسی گفته می‌شود که تابعیت کشور کانادا را ندارد و به صورت کاملا قانونی اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا نموده و به قصد بازدید از این سرزمین پای در خاک آن نهاده است. سالیانه کشور کانادا به طور متوسط پذیرای حدود 35 میلیون توریست است که با ویزای توریستی یا به عبارتی غیر اقامتی وارد این کشور می‌شوند. در حقیقت به غیر از افراد دارای اقامت کانادا و شهروندان کانادایی، بقیه افراد متقاضی ویزای کانادا برای سفر به این کشور، نیازمند اخذ ویزای کانادا می‌باشند. اما به بحث اصلی برگردیم، صادقانه باید گفت که هیچگونه امکانی برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری و تحصیلی وجود ندارد، چرا که سفر توریستی با اقامت به منظور کار و تحصیل دو مقوله متفاوت هستند. البته که داشتن ویزای توریستی مولتی کانادا می‌تواند به عنوان یک برگ برنده در کنار مدارک ویزای کانادا ضمیمه شود و فرد دارنده ویزای توریستی کانادا بهتر می‌تواند آفیسر مربوطه در سفارت کانادا را در حین مصاحبه برای وابستگی متقاضی به کشور مبداء متقاعد کند، ولی داشتن ویزای توریستی مولتی کانادا تضمینی برای دریافت ویزای کاری یا تحصیلی کانادا نمی‌باشد. به بیان بهتر متقاضی که ویزای توریستی کانادا در پاسپورتش الصاق شده باشد، شاید بتواند با داشتن شرایطی خاص ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای کار کانادا دریافت نماید.

 

ویزای کانادا

 

تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی

برخلاف تصور تبدیل ویزای توریستی به اقامت تحصیلی بدان معنا نیست که متقاضی در یک اقدام قانونی با ارائه مدارک مشخص بتواند ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی کانادا تبدیل نماید. این درحالی است که تنها با دارا بودن شرایط مناسب در دو مورد خاص امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای دانشجویی کانادا امکان‌پذیر است.

  • نخست اینکه فرد متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید کمتر از 18 سال سن داشته باشند و برای تحصیل در مقاطع دبستان، متوسطه و دبیرستان در کانادا اقدام به نموده باشد.
  • مورد دوم اینکه متقاضی موفق به اخذ پذیرش مشروط از یک مرکز آموزش عالی در کانادا شده باشد. در این مورد فرد ملزم است یک درس پیش نیاز را در خاک کانادا پشت سر بگذارد.

 

 

ویزای تحصیلی کانادا

 

پس متقاضیان عزیز با داشتن شرایط مذکور قادر به تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی کانادا هستند.

 

ویزای کار کانادا

 

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری

همانگونه که به آن اشاره کردیم امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری این کشور وجود ندارد، مگر در برخی موارد خاص که باید متقاضی دارای چنین شرایطی باشد. در واقع با ویزای توریستی کانادا طبق قوانین وضع شده از سوی دولت کانادا اجازه کار به افراد متقاضیان داده نمی‌شود، مگر در موارد زیر :

 

  • در صورتی که نوع کار، حرفه، تخصص یا شغل مربوطه، نیازی به مجوز کار نداشته باشد و از نظر قوانین حاکم بر کانادا هم منعی برای این شغل‌ها وجود نداشته باشد، می‌توان با کارفرما یا وکلای مهاجرتی که در کانادا با مشاوره و راهنمایی صحیح مجوزهای قانونی در اختیار متقاضی قرار می‌دهند، مراحل تبدیل ویزای توریستی کانادا را به ویزای کاری کانادا با موفقیت پشت سر به سرانجام رساند.
  • در مورد دیگر اگر همسر فرد متقاضی، در کانادا دارای ویزای کار یا تحصیل است می‌تواند از این تبدیل را برای همسر خویش انجام دهد. انجام این کار ظاهرا آسان به نظر می‌رسد ولی باید با دیدی باز، اطلاعات کافی و آگاهی لازم برای این کار اقدام نمود و همچنین از همه مهمتر باید از مشاوران و کارشناسان ماهر و مجرب در این امر استفاده نمود.

 

اقامت دائم کانادا

 

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم

در صورتی که متقاضی تمایل داشته باشد به کانادا سفر کند و اقدام به ثبت درخواست مهاجرت به این کشور را داده باشد، و در این بازه زمانی با تقاضای وی موافقت شده باشد، می‌تواند به محض ورود به خاک کانادا ویزای توریستی کانادا را به اقامت دائم تبدیل کند.

روش دیگر که بسیار رایج تر است، ازدواج با یک شهروند کانادایی است که براساس این روش فرد متقاضی مورد حمایت فرد کانادایی قرار می‌گیرد و در واقع فرد کانادایی به عنوان اسپانسر متقاضی، شخص را به خود پیوست نموده و شرایط لازم برای دریافت اقامت شغلی و در نهایت اقامت دائم را برای وی فراهم می‌نماید.

 

اخذ ویزای کانادا

 

 تبدیل ویزای توریستی به پناهندگی کانادا

امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی در این کشور وجود دارد، ولی همانگونه که می‌دانید پناهندگی در همه جای جهان از جمله کانادا همواره پروسه‌ای دشوار و طولانی مدت است، که با ارائه مدارکی قابل قبول امکان‌پذیر است. در صورتی که متقاضی به دنبال دریافت پناهندگی کانادا با ویزای توریستی کانادا باشد می‌تواند از بدو ورود به خاک کانادا در خواست خود را به اداره مهاجرت و بخش پناهندگی کانادا ارائه نماید تا پس از بررسی های لازم و پذیرش از سوی دولت کانادا بتواند اقدامات لازم و مراحل بعدی را انجام دهد. شایان ذکر است که بدانید اشخاصی که درخواست پناهندگی کانادا را می‌دهند از همان ابتدا مدت زمان اقامت و تشخیص صلاحیت دریافت پناهندگی و اقامت دائم فرد متقاضی بر عهده افسر مهاجرت و دولت کاناداست و احتمال رد شدن و ریجکتی درخواست پناهندگی متقاضی نیز بسیار زیاد است.

 

کانادا

 

در پایان باید بگوییم در صورتی که با ویزای توریستی کانادا در این حضور دارید و فاقد شرایط مذکور هستید، بهتر است برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت تحصیلی، کار و در نهایت اقامت دائم اقدام ننمایید، چرا که اقامت موقت شما به عنوان ویزیتور یا به عبارتی توریست به شما چندان کمکی نخواهد نمود. پیشنهاد ما یا به عبارتی توصیه ما به شما عزیزان هموطن این است که اگر متقاضی دریافت ویزای تحصیلی یا کاری کانادا هستید از آنجایی که در خاک ایران سفارت کشور کانادا وجود ندارد، از طریق یکی از سفارت‌های کانادا در خارج از ایران مثل دبی، آنکارا و... اقدام نموده و منتظر پاسخ باشید.

 

اقامت دائم کانادا

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای کانادا و دریافت برترین و بهترین خدمات سفر به کانادا با کارشناسان و مشاوران مجرب ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل نمایید.

 

10 / 10
از 9 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :