« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 27 دی 1400 در ساعت 18 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

کمتر از یک ماه است که زمزمه های پیوستن کشور کرواسی به هم‌پیمانان شینگن دوباره مطرح شده است. این درحالی است که دولت کرواسی در آخرین اظهارات خود اعلام کرده که به 281 توصیه اتحادیه اروپا برای پیوستن به منطقه شینگن عمل کرده‌است. دولت کرواسی تاکید کرده که تمامی شرایط برای عضویت در شینگن را برآورده کرده است. این جامع‌ترین ارزیابی است که تا کنون برای عضویت در شینگن برای یک کشور متقاضی توسط کشورهای هم‌پیمان انجام می شود.

آنچه از نظر شما گذشت بیانیه مطبوعاتی مورخ 9 دسامبر 2021 است که توسط شورای اتحادیه اروپا منتشر گردید. با توجه به مقدمه مذکور قصد داریم موضوع آمادگی کرواسی برای عضویت در حوزه شینگن را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ویزایونایتد همراه شوید.

همانطور که در خبرها دیده، خوانده و شنیده‌ایم کشور کرواسی قرار است به جدیدترین عضو شینگن تبدیل شود. انتظار می‌رود که این کشور با پیوستن به هم‌پیمانان شینگن بتواند، از وجود تعداد زیادی گردشگر بهره‌مند شود. متقاضیانی که با اخذ ویزای شینگن کرواسی پای در این سرزمین می‌گذارند، قادر خواهند بود به کلیه کشورهای شینگن، با اخذ ویزای این کشور سفر نمایند. شاید اخذ ویزای شینگن کرواسی نسبت به اخذ ویزای شینگن کشورهای تاپ اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، بلژیک، سوئیس، اسپانیا، ایتالیا و... تا حدودی آسان‌تر باشد.

کرواسی از ژانویه 2013 تا کنون به عضویت اتحادیه اروپا درآمده، و ازآن زمان تمایل خود را برای پیوستن به حوزه شینگن مطرح نموده است. ارزیابی این کشور از سال 2016 تا 2020 به طول انجامید. همانطور که گفته شد این جامع‌ترین و طولانی‌ترین ارزیابی است که برای یک کشور متقاضی عضویت در منطقه شینگن به عمل می‌آید.

 

پیوستن کرواسی به حوزه شینگن

 

در اکتبر 2019 کمیسیون اروپا طی بیانیه‌ای، کرواسی را واجد شرایط پیوستن به حوزه شینگن دانست، اما ارزیابی‌ها پس از این بیانیه ادامه پیدا کرد. تا جایی که «ایلوا یوهانسون» کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی، که عهده‌دار مقام ریاست جمهوری کشور پرتغال نیز هست، نتایج ارزیابی در نشست وزیران کشورهای اتحادیه اروپا را در مارس 2021 رسما اعلام نمود. نتایج ارزیابی اعلام شده حاکی از آن بود که کرواسی واجد شرایط عضویت در حوزه شینگن شده‌ است و یوهانسون در بیانات خود این موضوع را تایید کرد.

آخرین اظهارات شورای اتحادیه اروپا که در قالب بیانیه‌ای رسمی در ماه پایانی سال 2021 انتشار یافته بود، نوید از خبرهای خوشایند برای دولت زاگرب را درپی داشت، چرا که این بیانیه مهر تاییدی بر عمل نمودن کرواسی به 281 توصیه اتحادیه اروپا برای پیوستن به منطقه شینگن است. بدون شک این خبر بهترین هدیه در سال نو میلادی برای دولت و ملت کرواسی می‌باشد.

با وجود آنچه که تا اینجای بحث مطرح کردیم و آنچه ظواهر امر نشان می‌دهد، همه شرایط برای عضویت کرواسی در حوزه شینگن مهیاست، ولی تا به امروز از سوی مقامات عالی رتبه اروپایی تاریخ مشخصی برای ورود کرواسی به منطقه شینگن اعلام نشده است. این درحالی است که «آندری بلنکوویچ» نخست وزیر این کشور در آخرین اظهاراتش از عضویت کرواسی تا نیمه دوم سال 2024 خبر داد. حال در اینجا این پرسش مطرح می شود که علت این به تعویق افتادن در چیست؟ واقعیت این است که کلیدی‌ترین موضوع در عضویت کرواسی تجهیز شدن همه جانبه مرزهای این کشور به عنوان مرزهای حوزه شینگن در منطقه بالکان غربی می‌باشد .از آنجایی که کرواسی به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش با کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا شامل بوسنی و هرزگوین و مونته‌نگرو هم مرز است، کنترل مهاجرت با چالش همراه می‌شود. به گونه‌ای که اگر مرزهای کرواسی آسیب پذیر باشند، کل منطقه شینگن می‌تواند در معرض خطر مهاجران اجباری و پناهندگان مناطق اروپای شرقی، آفریقا و خاورمیانه باشد. بنابراین چون کرواسی یک مرز خارجی در منطقه شینگن ایجاد می‌کند، هم پیمان شدنش با کشورهای شینگن سبب می‌شود تا  این کشور در خط مقدم قرار گیرد. از این رو هم اکنون دولت کرواسی با یاری اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا ایمنی مرزهای این کشور را با ترتیب دادن تمهیداتی به بالاترین کیفیت خود برسانند، تا به بهترین شکل ممکن از مرزهای این کشور که درحال تبدیل شدن به مرزهای شینگن نیز می‌باشد، محافظت شود. اتحادیه اروپا در این راستا بودجه بیشتری در اختیار دولت کرواسی قرار داده است، و برای آنکه این کشور سریع‌تر استانداردهای شینگن را برآورده سازد، قول حمایت‌های مالی بیشتر در آینده نزدیک داده است.

 

پیوستن کرواسی به حوزه شینگن

 

 مجموعه ویزایونایتد علاوه بر ارائه خدمات متعدد در اخذ ویزای کشورهای مختلف، می تواند شما هموطنان عزیز را در خصوص رزرو هتل و صدور بلیط رفت و برگشت هواپیما یاری نماید.

 اگر قصد سفر به اروپا را دارید و به دنبال اخذ ویزای شینگن یا اخذ ویزای انگلیس  هستید، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل نمایید.

10 / 10
از 11 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :