بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 2 شهریور 1399 در ساعت 15 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ازبکستان از جمله مقاصد توریستی ناشناخته برای گردشگران در منطقه آسیای مرکزی است. بسیاری از گردشگران خارجی و ایرانی مقاصد سفرشان عمدتا به کشورهای کانادا ،کشورهای اروپایی شینگن ،امارات ،ترکیه ،روسیه ،چین ،ژاپن و...کشورهایی از این قبیل ختم می شود و از سفر به کشورهای اروپای غربی مثل اوکراین ،لهستان ،کرواسی و همچنین کشورهای آسیای میانه شامل قزاقستان ،تاجیکستان ،قرقیزستان و ازبکستان غافل هستند. این در حالی است که این کشورها به ویژه کشورهای آسیای میانه به لحاظ فرهنگ بسیار غنی بوده و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده اند. برای ادامه این بحث با ویزایونایتد همراه شوید.

ازبکستان در بین کشورهای آسیای مرکزی به لحاظ پیوندهای زبانی و فرهنگی به ایرانیان بسیار نزدیک تر است ،از این رو سفر ایرانیان به ازبکستان که در زمان های نه چندان دور متعلق به خاک ایران زمین بوده می تواند بسیار جذاب و خاطره انگیز باشد به علاوه هزینه های سفر به ازبکستان به ویژه قیمت ویزای ازبکستان نسبت به قیمت ویزای کشورها و همچنین سفر به مقاصد پر طرفدار از جمله کشورهای آذربایجان ،قطر و عمان به مراتب پایین تر است و به طبع جاذبه های منحصر به فرد خود را دارا می باشد. این در حالی است که پس از توافق "شوکت میرضیایف" رئیس جمهور این کشور به اخذ ویزای الکترونیک ازبکستان برای شهروندان کشورهای مختلف از جمله شهروندان ایران ،وی در طی بیانیه ای اعلام نمود که گردشگران ورودی به این کشور که ایرانیان نیز شامل آنها می شوند قادر خواهند بود به واسطه خرید اموال غیر منقول در یکی از شهرهای ازبکستان ،اقامت ازبکستان را دریافت نمایند.اما در سفر به ازبکستان از شهر تاشکند که به عنوان مرکز سیاسی و پایتخت این کشور به شمار می رود که بگذریم از مسیر جاده ابریشم و دوشهر تاریخی سمرقند و بخارا نمی توان گذشت.

جاده ابریشم

جاده ابریشم و به عبارتی راه ابریشم در واقع با هدف بازرگانی در قاره آسیا شبکه راههای به هم پیوسته بود که مناطق غربی و شرقی و جنوبی آسیا را به اروپای شرقی و شمال آفریقا پیوند می داد.جاده ابریشم به مدت 1700 سال تا قرن پانزدهم میلادی بزرگترین شبکه تجاری جهان به شمار می رفت.علت نامگذاری ابریشم ،حمل ابریشم چین از این مسیر به دریای مدیترانه بود و ابتدای این مسیر از شهر توان هوانگ در چین آغاز می شد.مسیر جاده ابریشم پس از چین به حوالی ترکستان شرقی می رسید و با گذر از آسیای مرکزی و شهرهای سمرقند و بخارا در قسمتی به مرو ،سرخس ،گرگان در نهایت به ری تهران کنونی منتهی می شد و با ادامه یافتن به سمت قزوین و زنجان و شمال همدان کبودر آهنگ کنونی به سوی شهرهای اردبیل ،تبریز و ایروان و در نهایت به ترابزون در در کرانه های جنوبی دریای سیاه از بنادر آن زمان در منطقه شام یا سوریه کنونی ختم می شد.

سمرقند و بخارا

سمرقند و بخارا  هر دو از میراث جاودانه یونسکو به حساب می آیند و در حال حاضر آثار تاریخی فاخری را از جمله ارگ بخارا ،آرامگاه اسماعیل سامانی ،رصد خانه الغ بیگ امیر تیموری ،مجموعه تاریخی ریگستان و آثار باستانی دیگری را در خود جای داده اند. در ادوار پیشین این دو شهر در مسیر جاده ابریشم قرار داشتند ،بخارا پنجمین شهر بزرگ ازبکستان و سمرقند به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور یکی از مراکز تمرکز قدرت امپراطوری هخامنشی بود که بعدها به دست اسکندر ،ترکان ،مغولان و اعراب به تاراج رفت ولی سامانیان برای احیا نمودن امپراطوری های هخامنشی ،اشکانی ،ساسانی و ایجاد تیسفونی دیگر با پیشگامی اسماعیل سامانی در این عرصه دو شهر سمرقند و بخارا را به پایگاه زبان ،هنر و فرهنگ پارسی بدل نمودند.در واقع پیدایش زبان پارسی که تا به امروز در ازبکستان و به ویژه در این دو شهر رایج است ،میراثی جاودان می باشد که از سامانیان به یادگار مانده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای ازبکستان ،دریافت تور ازبکستان ،رزرو هتل و پرواز و کلیه خدمات سفر به ازبکستان کافی است با همکاران ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل فرمایید.

  با ثبت آنلاین ویزای ازبکستان در لینک زیر از تخفیف ویژه برخوردار شوید.

اخذ ویزای آنلاین ازبکستان

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :