« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 28 بهمن 1400 در ساعت 1 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویزای باکو برای ایرانیان باز شد

در آخرین اخبار رسیده از جمهوری آذربایجان، وزارت بهداشت این کشور ضمن اینکه اعلام نمود، سلامت و ایمنی شهروندان آذربایجان و گردشگران خارجی در اولویت قرار دارد، از بلامانع شدن سفر گردشگران خارجی به جمهوری آذربایجان خبر داد. پیرو این خبر ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا در آذربایجان که زیر نظر کابینه وزیران جمهوری آذربایجان با سازمان بهداشت جهانی برای نظارت و محدود کردن انتقال ویروس کرونا همکاری نزدیک دارد نیز از بازگشایی مجدد ویزای باکو برای شهروندان کشورهای مختلف خبر داد.

در همین راستا، بالاخره انتظارها به پایان رسید و پس از ماه ها نام کشور عزیزمان ایران در لیست کشورهای مجاز جهت اخذ ویزای باکو در سایت e-visa آذربایجان قرار گرفت. طبق آخرین به روز رسانی این سایت مورخه 16 فوریه 2022 هموطنان عزیز ایرانی به همراه 85 کشور دیگر مجوز انجام سفر هوایی به کشور آذربایجان و شهر باکو را دریافت نمودند. در این بخش قصد داریم شما را در جریان جزئیات و جدیدترین شرایط سفر به باکو قرار دهیم، پس با ویزایونایتد همراه شوید.

ویزای باکو برای ایرانیان باز شد

کشور آذربایجان هم به سان دیگر کشورها در سال 2019 با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های شدیدی را برای شهروندان و گردشگران خارجی اعمال کرد تا جایی که تا ماه‌ها شاهد بسته بودن مرزها و مسدود بودن سیستم  اخذ ویزای این کشور برای گردشگران بودیم، رفته‌رفته  با واکسینه شدن حداکثری افراد در کشورهای مختلف دنیا مرزهای کشور جمهوری آذربایجان هم به سان دیگر کشورها  بازگشایی شد. در این مدت از 10میلیون جمعیت آذربایجان تعداد718145 نفر در آذربایجان به کرونا مبتلا شدند که تعداد 8948 نفر از آنها جان باختند و تعداد 660112 نفر  بهبود یافته و ترخیص شده اند، به تازگی در این راستا وزارت بهداشت آذربایجان طی آخرین اخبار در خصوص سفر گردشگران خارجی خبر داد و ضمن تاکید بر اینکه همواره سلامت و ایمنی شهروندان آذربایجان و گردشگران خارجی در الویت است، سفر گردشگران برخی کشورها از جمله ایرانیان را مشروط بر رعایت پروتکل‌های جدید این ارگان که همکاری نزدیک با وزارت بهداشت جهانی دارد، بلامانع نمود.

لازم به ذکر است که دولت باکو با وجود اینکه بسیاری از محدودیت های قرنطینه‌ای را لغو نموده است، اما استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و سربسته همواره اجباری است. به علاوه گردشگران خارجی و شهروندان آذربایجان  برای حضور در اماکن سربسته از جمله هتل، رستوران، مراکز تفریحی و فرهنگی ملزم به  ارائه گواهینامه دریافت سه دوز واکسن می‌باشند.

ویزای باکو برای ایرانیان باز شد

همانطور که گفته شد سفر هوایی شهروندان 86 کشور جهان از جمله ایرانیان به کشور آذربایجان بلامانع شد. با تصمیمات اتخاذ شده از سوی هیات دولت جمهوری آذربایجان علاوه بر شهروندان ایرانی، سفر شهروندان کشورهای روسیه، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، بحرین، امارات، انگلیس، اسرائیل، مجارستان، قطر، آلمان، اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، ایرلند، اسپانیا، سوئد، سوئیس،کانادا، لوکزامبورگ، مالت ، هلند، لهستان، پرتغال، صربستان، سنگاپور، اسلوونی، اسلواکی، یونان، چین، استونی، فنلاند، فرانسه، هنگ کنگ، کرواسی، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، مالزی، عربستان سعودی، ژاپن، آرژانتین، استرالیا، برزیل ، کره جنوبی، شیلی، اکوادور، کامبوج، کاستاریکا، کوبا، کویت، قزاقستان، مالدیو، مکزیک، مراکش، مغولستان، مونته نگرو، نروژ، عمان، پاناما، سالوادور، اروگوئه، نیوزیلند، اردن، قبرس، اوکراین، رومانی، بلاروس، آلبانی، جمهوری دومینیکن، فیلیپین، گرجستان، هند، اندونزی، کلمبیا، مولداوی، ازبکستان، پاکستان، پرو، تاجیکستان، تایلند، تونس، ترکمنستان و ونزوئلا به صورت هوایی به کشور جمهوری آذربایجان طبق آخرین فهرست اعلام شده آزاد است. ضمنا همچنان مرزهای زمینی برای سفرهای زمینی به آذربایجان و شهرباکو با محدودیت همراه است و همچنان امکان سفر زمینی باکو برای گردشگران خارجی از جمله ایرانیان وجود ندارد.

 ویزای باکو برای ایرانیان باز شد

 

مدارک لازم برای سفر به باکو در شرایط کرونایی

علاوه بر داشتن ویزای توریستی باکو، رزرو هتل و بلیط پرواز رفت و برگشت، همچنین بیمه مسافرتی متقاضیان سفر به باکو ملزم به ارائه مدارک مبنی بر تزریق سه دوز واکسن به صورت کارت واکسن به زبان انگلیسی هستند. به عبارتی متقاضیان سفر به باکو باید مدارک رسمی از کشور مبدا مبنی بر واکسیناسیون کامل یا بهبودی از بیماری کرونا ارائه دهند.  به علاوه برای مسافران بالای 18 سال  تست PCR منفی  با مدت اعتبار  72 ساعت از زمان صدور نتیجه آزمایش  نیز لازم است.

ویزای باکو برای ایرانیان باز شد

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای آذربایجان ، قیمت ویزای باکو و دریافت خدمات سفر به باکو درکوتاهترین زمان با بهترین کیفیت  با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل فرمایید.

10 / 10
از 36 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :