« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 27 دی 1400 در ساعت 18 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ایران در لیست قرمز قطر

آخرین اخبار رسیده از قطر و جدیدترین به روز رسانی سایت رسمی وزارت بهداشت قطر حاکی از آن است که ایران برای چندمین بار پیاپی از لیست سبز قطر خارج و به لیست قرمز این کشور افزوده شده است. براساس این خبر آخرین روزهای سال 2021 میلادی ایرانیان متقاضی برای سفر به قطر ملزم به رعایت و اجرای پیش‌نیازهای آیین‌نامه لیست قرمز قطر می‌باشند، در ادامه جهت آگاهی از جزییات این خبر با ما در ویزایونایتد همراه شوید.

با شیوع ویروس کووید- 19 قطر هم به سان دیگر کشورهای جهان مرزهای خود را به روی متقاضیان سفر به قطر بست. با بهبود نسبی اوضاع و واکسینه شدن حداکثری در سرتاسر جهان، وزارت بهداشت قطر ورود متقاضیان به این کشور را تحت شرایط و پروتکل‌های بهداشتی جدید بلا‌مانع نمود. وزارت بهداشت قطر با ایجاد سه دسته‌بندی کلی تحت عنوان لیست های سبز، قرمز و پرخطر(با شرایط ویژه ) برای ورود متقاضیان به قطر انجام  پیش‌نیازهای خاصی را در قالب آیین‌نامه‌ای مشخص، الزامی نمود.

براساس آخرین به روز رسانی سایت وزارت بهداشت قطر، در تاریخ 16 دسامبر 2021، برابر با  25 آذرماه 1400 طبق لیست اعلام شده، کشور عزیزمان، ایران، نیز در کنار کشورهای الجزایر، اتریش، باربادوس، بلژیک، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، دومینیکن، گرجستان، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، لیتوانی، مونتنگرو، هلند، اسلواکی، اسلونی، سوئیس، سوریه و انگلیس وارد لیست قرمز قطر شدند. طبق اعلام وزارت بهداشت قطر پیش نیازهای آیین نامه لیست قرمز از یکشنبه 19 دسامبر 2021 برابر با 28 آذرماه 1400، به مدت نامعلوم اجرایی خواهد شد.

با توجه به شرایط به وجود آمده و قرار گرفتن کشور عزیزمان ایران، هموطنان عزیز ایرانی برای سفر به قطر علاوه بر اقدام جهت اخذ ویزای قطر و در دست داشتن کارت واکسن به زبان انگلیسی، ملزم به داشتن نتیجه تست منفی PCR و ثبت نام در سایت احتراز و دریافت تاییدیه از این سایت،  همچنین داشتن بلیط رفت و برگشت ترجیحا از ایرلاین قطرایرویز هستند. شایان ذکر است که رزرو هتل برای دو روز قرنطینه اجباری از سایت دیسکاوری قطر اجباری  می‌باشد. این اجبار از الزامات شرایط کشورهایی است که در لیست قرمز قرار گرفته اند. و رزرو هتل از هر طریق دیگر فاقد اعتبار است.

کلیه متقاضیان شامل شهروندان، ساکنین و توریست های ملیت های مختلف که قصد سفر به قطر را دارند و درلیست قرمز قرار گرفته‌اند ملزم به رعایت و اجرای شرایط پیش‌نیاز لیست قرمز قطر به شرح زیر می باشند؛

(1) اجرای تست PCR برای تمامی گروههای سنی ظرف مدت حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به قطر با نتیجه  منفی.

(2) اجرای تست PCR برای شهروندان و ساکنین قطر ظرف مدت 36 ساعت از رسیدن به مراکز بهداشت تایید شده خصوصی و دولتی قطر و همچنین قرنطینه خانگی تا زمان مشخص شدن نتیجه تست های مذکور.

(3) برای گردشگران خارجی که با مقاصد توریستی یا با مقاصدی خاص مانند داشتن وقت سفارت و انجام انگشت نگاری در سفارت مورد نظر به قطر سفر کرده‌اند، به محض ورود به خاک قطر قرنطینه اجباری در هتل تا سقف 2 روز برای مشخص شدن نتیجه منفی از الزامات است، لازم به ذکر است که هزینه هتل در مدت قرنطینه اجباری در هتل به عهده مسافر است.

هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای قطر، قیمت ویزای قطر، رزرو هتل و دریافت بلیط پرواز رفت و برگشت و همچنین اطلاع از کلیه خدمات سفر به قطر و آگاهی از آخرین تغییرات شرایط و جزییات سفر به این کشور می‌توانند با کارشناسان و مشاوران ما در تیم مجرب ویزایونایتد تماس حاصل نمایند.

 

10 / 10
از 21 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :