بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 24 ارديبهشت 1398 در ساعت 17 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید داشتن بیش از یک گذرنامه برای کسانی که به دلایل مختلف زیاد سفر می کنند ،امری ضروری به نظر برسد ،آیا واقعا این چنین است ؟داشتن گذرنامه های دوم و سوم ،آن هم گذرنامه های معتبر و کمیاب یک مزیت محسوب می شود ؟

بدون شک در جهان تعداد معدودی گذرنامه معتبر موجود است که از آن جمله می توان به گذرنامه کشورهایی مثل ژاپن ،آلمان و سنگاپور اشاره کرد ؛کشورهایی که در واقع با داشتن گذرنامه آنها علاقه مندان به سفر از هر لحاظ بی نیاز خواهند شد و به واسطه اعتبار قابل ملاحظه این گذرنامه ها سفرهای بدون ویزا برای دارندگان این پاسپورت ها امکان پذیر می گردد.

اما واقعا گذرنامه های مذکورکمیاب ترین گذرنامه های معتبرجهان محسوب می شوند ؟ باید بگوییم که گذرنامه های مذکور یکی از چند گذرنامه کمیاب جهان هستند و نادرترین پاسپورت جهان متعلق به کشور مالتاست چرا که نوع دیپلماتیک آن سالانه تنها با تعداد500 عدد انتشار می یابد ،البته پاسپورت ملی مالتا نیز کمیاب ترین پاسپورت جهان و اخذ آن هم از دشوارترین پاسپورت ها نیز به شمار می رود ؛برای آگاهی بیشتر در این خصوص با ویزایونایتد همراه شوید.

مختصری از مالت

مالت کشوری کوچک از لحاظ وسعت جغرافیایی است که در جنوب غربی اروپا و به عبارتی جنوب ایتالیا واقع شده است.کشور مالت در حال حاضرعضو کشورهای یورو در منطقه شینگن به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا جای گرفته است.کشور مالت به مرکزیت "والتا" پایتخت مالتا به عنوان کوچکترین پایتخت ملی در اتحادیه اروپا نیز به شمار می رود.ساکنان کشورمالت به دو زبان مالتی و انگلیسی گویش می کنند و عمدتا به زبان ایتالیایی هم مسلط اند.کشور مالت از سال 1974 استقلال یافت و تا قبل از این دوران جز مستعمرات کشور انگلیس و در تصرف ارتش بریتانیا بود.

پاسپورت مالتا

پاسپورت مالتا از قدرتمندترین پاسپورت های جهان به شمار می رود و معمولا در رتبه بندی پاسپورت ها بین پنج رده نخست جهان جای دارد.برای دریافت پاسپورت مالتا راههای متعددی از جمله کار ،تحصیل ،سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد که البته کار چندان آسانی هم نیست.اما پاسپورت دیپلماتیک مالتا که تنها برای افسران نظامی در خدمت پادشاه صادر می گردد و متعلق به افراد عضو مجلس پادشاهی صادر می گردد و متعلق به برخی افراد عضو مجلس پادشاهی می باشد از جمله کمیاب ترین پاسپورت های جهان از نوع پاسپورت مالتا به حساب می آید.این نوع پاسپورت در کشور اتریش چاپ می شود و دارای خطوط طلایی و جلد قرمز رنگ تیره می باشد ،به علاوه دارندگان این گذرنامه ملزم به دارا بودن پاسپورت ملی مالتا نیز هستند.

مزایای پاسپورت مالتا

(1) امکان سفر بدون ویزا به 167 کشور دنیا شامل محدوده اتحادیه اروپا و کشور کانادا.

(2) اخذ اقامت اروپا ،همچنین اجازه کار ،سفر ،زندگی و تحصیل در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور سوئیس.

(3) دارندگان پاسپورت مالتا از قابل احترام ترین شهروندان اروپا به شمار می روند.

(4) صدور بسیار دشوار این پاسپورت ،سبب می شود تا دارندگان گذرنامه مالتا بتوانند دربین موفق ترین مهاجران و سرمایه گذاران جهان حضور یابند.

9 / 10
از 17 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :