بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 11 فروردین 1401 در ساعت 22 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چگونه ویزای تحصیلی آمریکا بگیریم ؟

بی‌تردید لازمه پیشرفت و ارتقاء هر پدیده تغییر می‌باشد. طبیعتا بسیاری از انسان‌ها در جوامع مختلف بشری همواره در پی تغییر و بهبودی شرایط هستند، برخی با ارتقاء شغلی، بعضی با کسب علم و دانش، و برخی دیگر معتقدند که اساسا زندگی جای دیگری است و با وجود همه چالش‌های پیش ‌رو گزینه‌ی دشوار مهاجرت را انتخاب می‌کنند تا آینده‌ای روشن برای خویش رقم بزنند. مهاجرت متناسب با شرایط افراد، و با مقاصد مختلف می‌تواند صورت پذیرد، ولی بیشتر مردم با هدف کسب و کار، و یا تحصیل اقدام به مهاجرت می‌کنند.

در بین کشورهای مهاجرپذیر جهان، کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا و استرالیا در ردیف نخست قرار دارند. واقعیت این است که کشور آمریکا در بین کشورهای مذکور، فارغ از مسائل سیاسی، پرطرفدارترین مقصد مهاجرت، به ویژه مهاجرت دانشجویی با هدف کسب علم و دانش است. چرا که آمریکا با داشتن حدود 8000 دانشگاه و مراکز آموزش عالی با رشته‌ها و گرایش‌های مختلف توانسته است نظر بسیاری از متقاضیان کسب علم و دانش را به خود جلب کند. سالانه هزاران دانشجو با هدف تحصیل از کشورهای مختلف وارد این سرزمین می‌شوند. کشور پهناوری‌که به سرزمین فرصت ها مشهور است و بسیاری معتقدند که رویاهایشان در این سرزمین به واقعیت می‌پیوندد. ایرانیان نیز همانند مردمان دیگر کشورها از این قاعده مستثنی نیستند، و از ادوار پیشین تا به امروز برای کسب علم و دانش به این کشور مهاجرت می‌کردند، و نخبگان بسیاری نیز در این راستا به جهانیان معرفی نموده‌اند که امروزه مایه افتخار ایران و ایرانی هستند. از آن جمله می‌توان به دکتر محمود حسابی ملقب به پدر علم فیزیک ایران و دکتر فیروز نادری از دانشمندان سازمان فضایی ناسا اشاره نمود.

 

ویزای  تحصیلی آمریکا

 

مهاجرت تحصیلی پیش از انقلاب 57 برای ایرانیان کار چندان دشواری نبود و علاقه‌مندان به تحصیل در آمریکا با مهیا کردن شرایط لازم قادر به تحصیل یا ادامه آن در این سرزمین بودند. اما با وقوع انقلاب و ایجاد تغییر و تحولات سیاسی در روابط بین دو کشور، سفارت آمریکا در تهران تعطیل شد. در حال حاضر سفارت سوئیس در تهران حافظ منافع آمریکا در ایران می‌باشد. البته دولت آمریکا در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۱ اقدام به تأسیس سفارتخانه مجازی آمریکا در تهران به صورت یک سایت اینترنتی کرد، که به دو زبان انگلیسی و فارسی آغاز به فعالیت نمود، ولی این سایت یک روز پس از راه‌اندازی، به خاطر مسائل امنیتی از سوی دولت ایران مسدود گردید. با این تفاسیر نزدیک به 40 سال است که متقاضیان برای هرگونه سفر به آمریکا جهت انجام امور انگشت‌نگاری و مصاحبه سفارت، ناچارند به خارج از ایران، در کشوری ثالث از همسایگان اطراف، از جمله ترکیه، امارات، قطر، عمان، ارمنستان، پاکستان، لبنان و... سفر کنند و به عنوان مثال برای درخواست وقت سفارت آمریکا در ارمنستان  اقدام نمایند.

 از سال‌2016 با انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، ایرانیان از هرگونه سفر به این کشور منع گردیدند و صدور هرنوع ویزای آمریکا برای ایرانیان ممنوع گردید. اما با روی کار آمدن "جو بایدن" در سال 2021 به عنوان ریاست جمهوری آمریکا، قانون منع ورود ایرانیان لغو گردید و صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان بلامانع شد.

با توجه به شرایط موجود، چگونگی اخذ ویزای دانشجویی آمریکا، گرفتن وقت سفارت آمریکا در کشور ثالث و واریزی هزینه آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می شود، چرا که مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا و انجام مصاحبه و انگشت نگاری در ایران انجام نمی‌پذیرد. از آنجایی که کشور ما امروزه با شرایط اقتصادی پر از چالش و نوسانی دست و پنجه نرم می‌کند، مدیریت هزینه‌ها و زمان برای متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی آمریکا از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود. از این رو برای آنکه با آسودگی خاطر به یکی از کشورهای ثالث مذکور سفر کنید و کلیه خدمات مربوطه را با بهترین کیفیت دریافت نمایید، انتخاب تیمی مجرب و کارآزموده در این راستا بسیار مهم است. پیشنهاد ما به شما هموطنان عزیز مجموعه سفرهالیدی با سال‌ها تجربه و سابقه در این خصوص است.

 

 ویزای  تحصیلی آمریکا

 

 انواع ویزای تحصیلی آمریکا

 ویزاهای آمریکا به دو دسته کلی مهاجرتی و غیرمهاجرتی تقسیم‌بندی می‌شوند. ویزای تحصیلی آمریکا از نوع غیرمهاجرتی است، چرا که متقاضی با هدف تحصیل وارد این کشور می‌شود و پس از پایان تحصیل ملزم به ترک کشور آمریکا می‌باشد.

ویزاهای تحصیلی آمریکا  سه دسته هستند. به عبارتی برای تحصیل در آمریکا از سه طریق می توان اقدام نمود؛

1- ویزای نوعF  : این ویزا مخصوص متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، و همچنین دوره‌های زبان انگلیسی می‌باشد.

2-ویزای نوع  J: این ویزا که به ویزای مبادله‌کنندگان مشهور است، جهت شرکت در دوره های تحقیق، آموزش و یا تدریس در آمریکا صادر می‌گردد. به گونه‌ای که دوره‌های مذکور از طرف کارفرمای آمریکایی به متقاضی پیشنهاد می‌شود که می‌تواند شرکت یا دانشگاهی آمریکایی باشد.

3-ویزای نوع : M این ویزا ویژه متقاضیانی است که با هدف تحصیل در دوره‌های غیرآکادمیک کاربردی و کوتاه مدت در زمینه های مختلف از جمله عکاسی، مدلینگ، طراحی لباس به آمریکا سفر می‌کنند.

 

 واریزی وقت سفارت آمریکا

 

نکات ضروری پیرامون تعیین وقت سفارت آمریکا

کلیه متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا، ملزم به پرداخت هزینه‌ جهت تعیین وقت سفارت آمریکا هستند. این مبلغ که جهت گرفتن وقت سفارت آمریکا واریز ‌می‌‌گردد، MRV نام دارد. به گونه‌ای که متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی آمریکا باید پس از تکمیل فرم S-160D نسبت به پرداخت MRV Fee اقدام نمایند.

آگاهی از برخی نکات پیرامون تعیین وقت سفارت آمریکا جهت اخذ ویزای آمریکا لازم و ضروری است.

  • پس از واریزی هزینه MRV و مشاهده تقویم تا مدت یکسال از تاریخ واریزی به سفارت آمریکا جهت تعیین وقت سفارت فرصت دارید.
  • پس از تعیین وقت سفارت آمریکا حداکثر تا 3 مرتبه بدون نیاز به پرداخت مجدد به شرط تغییر ندادن کنسولگری می‌توانید تا یک روز پیش از مصاحبه و انگشت‌نگاری، زمان مقرر برای آن را تغییر دهید.
  • اگر تمایل به تغییر کنسولگری در کشور ثالث داشته باشید، ملزم به واریز دوباره مبلغ MRV خواهید بود.
  • مبلغ MRV Fee اساسا غیرقابل بازگشت ( Non-Refundable ) است و مسترد نمی‌گردد.
  • در صورت ریجکتی، عدم حضور در زمان مقرر جهت مصاحبه و ا‌نگشت نگاری و در صورت لزوم جهت حضور دوباره متقاضی در کنسولگری مربوطه باید هزینه MRV دوباره برای سفارت آمریکا واریز‌ گردد و با تشکیل پرونده ای جدید، دوباره برای اخذ ویزای آمریکا اقدام نماید.
  • از سفارت آمریکا در هرکشوری که امکان پرداخت آنلاین با کردیت کارت را دارا نمی‌باشد، پس از ثبت‌نام در سایت سفارت آمریکا می‌توانید رسید اولیه را از سیستم دریافت کنید، و پس از آن اقدام به پرداخت نهایی نمایید.
  • هزینه واریزی وقت سفارت آمریکا جهت تعیین وقت مصاحبه و انگشت نگاری برای ویزای تحصیلی و توریستی 160 دلار است، که باید برای برخی از کشورهای ثالث محل مصاحبه مثل امارات و ارمنستان با کردیت کارت پرداخت شود، ولی برای برخی دیگر از کشورها مثل لبنان و پاکستان این چنین نیست و باید این واریزی به صورت دستی در بانک انجام شود.

 

مجموعه سفرهالیدی با سابقه ای درخشان در ارائه خدمات اخذ ویزای کشورهای مختلف با بهره‌مندی از کادری مجرب و برخورداری از دانش روز همواره در خدمت هموطنان عزیز می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای دانشجویی آمریکا، تعیین وقت سفارت جهت مصاحبه و انگشت نگاری در کنسولگری آمریکا در کشورهای ثالث شامل ترکیه، لبنان، قطر، امارات، عمان، پاکستان و ارمنستان می توانید با کارشناسان سفر هالیدی تماس حاصل نمایید.

مجموعه سفرهالیدی کلیه مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا شامل پرکردن فرم ها، گرفتن وقت سفارت و انجام واریزی‌های مربوطه را در اسرع وقت برای شما هموطنان عزیز انجام خواهد داد.

جهت بارگذاری مدارک و تکمیل اطلاعات مربوطه می‌توانید به سایت سفر هالیدی مراجعه نمایید.

 ویزای  تحصیلی آمریکا

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای تحصیلی آمریکا با کارشناسان ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل نمایید و برای ثبت درخواست خود و گرفتن وقت سفارت آمریکا روی کلمه ویزای آنلاین همین الان کلیک کنید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :