بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 17 فروردین 1401 در ساعت 22 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مجوز الکترونیکی سفر به کانادا

پیش تر متقاضیان اخذ ویزای کانادا پس از موفق شدن به دریافت ویزای کانادا و طی کردن روند پر چالش اخذ ویزای کانادا برای ورود به خاک کانادا فقط با استفاده از ویزای کانادا می‌توانستند وارد خاک این کشور شوند، ولی دولت کانادا برای سهولت هرچه بیشتر  برخی اتباع خارجی و تردد آسان‌تر دارندگان ویزای کانادا از سال 2016 در اقدامی جدید تصمیم گرفت مجوز الکترونیکی سفر موسوم به eTA  صادر کند، در این اقدام کشورهایی که مجاز به استفاده از این نوع مجوز الکترونیکی هستند به اصطلاح کشورهای معاف از ویزا محسوب می‌شوند و قادر هستند با ارائه این مجوز وارد خاک کانادا شوند. در این بخش قصد داریم تا شما را با سیستم ETA  بیشتر آشنا کنیم، پس با ویزایونایتد همراه شوید.

 

ETA

 

سیستم ETA   چیست ؟

سیستمی یا به عبارتی مجوزی است که براساس آن شهروندان برخی از کشورها در سفر به کانادا برای ورود به خاک یا به قصد عبور از این کشور معاف از ویزا می‌شوند. این مجوز الکترونیکی به مدت 5 سال و یا تا زمان انقضای گذرنامه متقاضی، با توجه به این که کدام یک از این دو مورد زودتر اتفاق بیافتد، اعتبار دارد.

به استثنای اتباع آمریکایی، هرکدام از اتباع کشورهای دیگر که معاف از اخذ ویزای کانادا هستند، برای ورود به خاک این کشور پیش از سفر به کانادا ملزم به ثبت درخواست ETAهستند. البته اتباع آمریکایی ورودشان به خاک کانادا بدون مجوز الکترونیکی دارای شرایطی است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. جالب است بدانید مسافرانی که از طریق راه دریایی یا زمینی وارد کانادا می‌شوند نیازمند مجوز الکترونیکی ETA   نیستند. در ادامه باید بگوییم که متقاضیان دارای اقامت دائم کانادا برای سفر به کانادا به مجوز الکترونیکی ETA   نیاز ندارند، اما باید هنگام سفر کارت اقامت دائم موسوم PR  کانادا یا برگ سفر اقامت دائم  موسوم به PRTD را همراه مدارک دیگر و  ویزای کانادا داشته باشند. در صورت نداشتن مدارک و مجوزهای مذکور ورود به خاک کانادا امکان ‌پذیر نیست. در ادامه بحث مربوط به متقاضیان آمریکایی باید بگوییم که اگر این متقاضیان به صورت هوایی قصد عزیمت به کانادا را داشته باشند، به انضمام داشتن گرین کارت آمریکا نیازمند مجوز الکترونیکی ETA   هستند ولی اگر به صورت زمینی یا دریایی قصد سفر به کانادا را داشته باشند، نیاز به ارائه مجوز الکترونیکی ETA  نیست.

 

مجوز الکترونیکی سفر به کانادا

 

چگونگی ثبت درخواست ETA

ثبت درخواست ETA به صورت آنلاین انجام می‌شود، برای این کار نیازمند پاسپورت، کارت اعتباری و آدرس ایمیل هستید. هزینه دریافت مجوز الکترونیکی ETA هفت دلار کاناداست و اعتبارش از زمان صدور همانطور که گفته شد تا پنج سال است یا تا زمان انقضای پاسپورت، البته بسته به اینکه کدامیک زودتر رخ دهد.

مدت تاریخ اعتبار می‌تواند با توجه به هریک از تاریخ های زیر کوتاه‌تر از پنج سال در نظر گرفته شود :

  • تاریخ انقضای پاسپورت معتبر متقاضی
  • تاریخ لغو مجوز درخواست ورود الکترونیکی
  • تاریخ صدور مجوز جدید درخواست ورود الکترونیکی

معمولا دریافت مجوز الکترونیکی ETA  پروسه چندان پیچیده‌ای برای افراد واجدالشرایط نیست، ولی به شما توصیه می‌کنیم که پیش از سفر اقدام به ثبت این درخواست نمایید، البته این در حالی است که در بسیاری موارد هم متقاضیان در آخرین لحظات سفر اقدام به این کار نموده‌اند و پس از پر کردن فرم مربوطه پس از چند دقیقه موفق به دریافت ETA از طریق ایمیل شده‌اند. تایید اکثر فرم‌های درخواست ETA  چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، با این حال رسیدگی به برخی از درخواست‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد و می‌تواند تا 72 ساعت به طول بیانجامد و پس از این مدت شما ایمیلی از CIC  دریافت کنید که به شما بگوید، برای مراحل بعدی چه اقدامی انجام دهید. هنگامی که ویزای الکترونیکی شما تایید شد ایمیلی دریافت خواهید کرد، که با ایمیلی که با آن اقدام ه درخواست نموده‌اید، مرتبط است، بنابراین هر بار که قصد سفر هوایی به کانادا دارید باید پاسپورتی که با آن اقدام به ثبت درخواست نموده‌اید، ارائه گردد. نکته قابل توجه اینکه پرینت ETA  مدرک قابل قبولی برای ارائه در فرودگاه نیست، زیرا این مجوز الکترونیکی به صورت الکترونیک به پاسپورت مرتبط می‌شود و شما باید با پاسپورتی اقدام به سفر نمایید که با آن درخواست ETA  داده‌اید.

مجوز الکترونیکی ETA  به متقاضی این اجازه را می‌دهد که تا مدت 6 ماه یا تا مدت زمانی که مامور مرزی، هنگام ورود به کانادا تشخیص دهد، در کانادا اقامت داشته باشد. در صورتی که متقاضی قصد داشته باشد مدت زمان بیشتری در کانادا اقامت داشته باشد، ملزم به تمدید درخواست است.

 

مجوز الکترونیکی سفر به کانادا

 

تکمیل فرم درخواست مجوز الکترونیکی ETA

مجوز الکترونیکی ETA  شامل نام، تاریخ و محل تولد، جنس، آدرس، ملیت و اطلاعات مربوط به پاسپورت متقاضی است.

برای تکمیل فرم اینترنتی ETA  به موارد زیر باید توجه داشته باشید :

  • نخست باید پاسپورتی معتبر از یکی از کشورهای معاف از ویزای کانادا در دست داشته باشید.
  • برخورداری متقاضی  از سلامت کامل.
  • نداشتن سابقه کیفری
  • متقاضی ملزم است که افسر مهاجرت مربوطه را جهت بازگشت به کشور مبدا محل زندگی خود متقاعد کند. در واقع متقاضی باید وابستگی مالی، کاری و خانوادگی خود را در کشور مبدا به اثبات برساند.
  • متقاضی به هیچ عنوان نمی‌تواند با استفاده از برگ مسافرت پناهندگی، برگ مسافرت اضطراری، برگ مسافرت سازمان‌های آمریکایی (OAS ) یا پروانه عبور سازمان ملل متحد، درخواست ETA  کند.
  • در صورتی که به صورت قانونی دارای اقامت دائم کشور ایلات متحده آمریکا هستید و دارای پاسپورت نیستید، می‌توانید با توجه به موارد زیر تقاضای ETA  نمایید :

- سند معتبر مسافرت پناهندگی آمریکا (571-1)

- مجوز معتبر ورود مجدد به آمریکا (327-1)

- کارت اعتباری برای پرداخت هفت دلار کانادا

- ویزا کارت، مستر‌کارت، آمریکن اکسپرس، ویزاکارت پیش پرداخت شده، مستر کارت یا آمریکن اکسپرس همراه با یک آدرس ایمیل معتبر.

 

ویزای کانادا

 

توجه داشته باشید، شما در هر بار فقط می‌توانید برای یک نفر درخواست مجوز الکترونیکی ETA  ثبت نمایید، به عبارتی اگر یک خانواده چهار نفری هستید ملزم به تکمیل و ارسال سه فرم مجزا هستید.

 

اخذ ویزای کانادا 

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت مجوز الکترونیکی ETA ، همچنین چگونگی اخذ ویزای کانادا با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه ویزایونایتد تماس حاصل نمایید.

 

 

 

مطالب مرتبط : 

اخذ ویزای کانادا سخت یا آسان ؟

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

کانادا رویای هر ایرانی

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :