ویزای تحصیلی کانادا

همه ما می دانیم که کانادا یکی از جذاب ترین کشورها برای کار و تحصیل است و سالانه ایرانیان زیادی در صف مهاجرت به کانادا هستند. یکی از جذاب ترین مسیرهای مهاجرتی به این کشور روش مهاجرت تحصیلی است که با توجه به آموزش به زبان انگلیسی آغوش این کشور برای مهاجران خارجی باز است از این رو هرساله دانشجویان زیادی به امید بهره مندی از امکانات و ظرفیت های این دانشگاه وارد کشور کانادا می شوند. در این مطلب قصد داریم در مورد ویزای تحصیلی کانادا صحبت کنیم و به طور کامل ابعاد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

به طور کلی ویزای تحصیلی کانادا به دو دسته دانش آموزی و دانشجویی تقسیم می شود که ویزای دانشجویی مخصوص افراد بالای 18 سال که قصد تحصیل در دانشگاه ها و کالج را دارند و ویزای دانش آموزی مخصوص افراد زیر 18 سال که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند می باشد. البته باید توجه داشته باشید که شرایط و مدارک این دو نوع ویزا تا حد زیادی شبیه به هم می باشد.

شرایط اخذ پذیرش دانشجویی کانادا

در مرحله اول برای پذیرش دانشجویی می بایستی از یکی از دانشگاه های معتبر کانادا پذیرش گرفته باشید و همچنین از لحاظ مالی در موقعیت مناسبی باشید تا شهریه های تحصیلی و هزینه های زندگی را بتوانید پرداخت کنید. البته این موارد را در قالب تمکن مالی می بایستی به سفارت ارائه دهید. در مرحله بعد می بایستی در مبدا تای (وابستگی برای برگشت به مبدا) کافی داشته باشید و آفسیر سفارت را قانع کنید که تحصیل در این رشته و این کشور تاثیر زیادی در آینده شما دارد. همچنین باید ثابت کنید که قصد ماندن در کانادا را ندارید و از لحاظ جسمی سالم هستید و سو پیشینه هم ندارید.

شرایط اخذ پذیرش دانش آموزی کانادا

برای اینکه بتوانید ویزای دانش آموزی کانادا را دریافت کنید می بایستی علاوه بر موارد بالا شرایط زیر را هم داشته باشید: از یکی از مدارس معتبر کانادا در مقطع تحصیلی مورد نظر پذیرش بگیرید، اگر فرزند شما زیر 10 سال است می بایستی با یکی از والدین دوران تحصیلی اش را در کانادا بگذراند اگر هم بالای 10 سال سن دارد می بایستی تحت نظر کاستودین (سرپرست) در کانادا قرار بگیرد.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

یکی از موارد مهمی که جزء فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در اخذ ویزای تحصیلی است شرایط سنی متقاضیان می باشد. در واقع می بایستی بین سن متقاضی و مقطعی که می خواهد مشغول به تحصیل شود رابطه منطقی وجود داشته باشد. این گونه می توان گفت که هرچقدر سن متقاضی بیشتر باشد شانس پذیرش ویزای تحصیلی کمتر می شود. برای مثال اگر فردی 25 ساله برای مقطع ارشد اقدام کند شانس بیشتری دارد تا فرد 45 ساله برای پذیرش در همان رشته و دانشگاه.

نکات مهم به منظور اخذ ویزای تحصیلی کانادا

به منظور ارائه تمکن مالی شما می بایستی توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را داشته باشید که این هزینه به طور میانگین بین 35  تا 55 هزار دلار می باشد و البته اگر همراه داشته باشید و یا متاهل باشید این رقم بیشتر خواهد شد. یکی از نکات مهم اخذ پذیرش تحصیلی این است که شما می توانید بدون مدرک زبان هم پذیرش تحصیلی کانادا را دریافت کنید اما توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان برای تصمیم آفیسر بسیار تاثیر گذار است.

 

تماس با ما

 

10 / 10
از 14 کاربر
ارسال نظر
مجيب الرحمن : تحصيل
1 0
سلام ارزو مي كنم كه صحمند باشيد مه مجيب الرحمن رحيمي مي خواهم كه تحصيل خوده د كشور كانادا به پيش ببرم رشته دلخوا مه پيلوتي ست متاسفانه كه در كشوم عزيز ما افغانستان مشكلات امنيتي ست نمي تانم كه بخوانمش از كشور شما غزيمانه خوايش ميكنم كه ويزه كانادا ره تحفه كنن خوشخبتانه كه كدام مشكل ندارم كه از طرف شما رد ويزه رد شود تشكر
مدیریت : پاسخ
4 0
سلام در مورد اتباع دیگر کشورها و شرایط ویزای کانادا جهت شهروندان افغانستان اطلاعی نداریم.
دانوش : مشاوره ویزای تحصیلی
1 0
با سلام.چگونه میتوانم به صورت غیر حضوری مشاوره دریافت کنم؟
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام می توانید با این شماره تماس بگیرید.09357892362 ولی در مورد ویزای تحصیلی فعلا اقدامی نمی کنیم.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :