انواع ویزای انگلیس

همان طور که می دانید یکی از کشورهای جذاب برای سفر و گردشگری انگلیس است که سفارت این کشور تقریبا از یک دهه گذشته و در سال 2013 تا به امروز سخت گیری های زیادی را برای اخذ ویزای انگلیس برای ایرانیان داشته است؛ از این رو شرایط دریافت این ویزا هم نیز سخت گیرانه تر شده است، در ادامه این موضوع همراه ما باشید تا در مورد انواع ویزاهای انگلیس که می تواند به منظور سفر و یا مهاجرت به این کشور اخذ نمایید صحبت کنیم.

انواع ویزای انگلیس

به صورت کلی ویزاهای این کشور به 4 دسته تقسیم می شوند که شامل ویزای توریستی انگلیس، ویزای خانوادگی انگلیس، ویزای تحصیلی انگلیس و ویزای کار انگلیس می باشد. البته ویزاهای دیگری نیز همانند ویزای پزشکی، ویزای ازدواج و یا ویزای سرمایه گذاری نیز وجود دارد که جز ویزاهای کمتر مرسوم هستند و ما در این مطلب قصد داریم 4 ویزای اصلی و پرکاربرد در انگلستان را مورد بررسی قرار دهیم.

ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی نه تنها در انگلیس بلکه در همه جهان جز ویزاهای محبوب محسوب می شود و مناسب برای افرادی است که قصد سفر و گردشگری در کشور مقصد را دارند. از این ویزا برای مدت محدودی می توان استفاده کرد و فردی که این ویزا را دریافت کرده اجازه کار و یا تحصیل در کشور انگلستان را ندارد و حتی توجه داشته باشید که اجازه تبدیل این ویزا به ویزای کاری و یا تحصیلی را بعد از اتمام اعتبار آن نخواهید داشت.

معمولا از این ویزا برای سفر و گردشگری و یا دیدار از دوستان استفاده می شود و فرد متقاضی می بایستی در طول مدت سفرش هدف و برنامه سفر خود رابرای افسران مهاجرت این کشور توضیح دهد. معمولا ویزاهای توریستی انگلستان چند بار ورود و با اعتبار 6 ماهه صادر می شوند. ویزای ها بلند مدت توریستی هم در این کشور وجود دارد که شامل ویزاهای 2 ساله، 5 ساله، و 10 ساله خواهد بود. البته به منظور دریافت این ویزای می بایستی نشان دهید که قصد ندارید دائم در این کشور حضور داشته باشید.

ویزای خانوادگی انگلستان

نام این ویزا را حتما از طریق اطرافیان خود شنیده اید، افرادی که ازدواج کرده اند و یا خانواده آن ها در کشور خارجی هستند و می خواهند با استفاده از ویزای خانوادگی وارد کشور مقصد شوند؛ در واقع به این نوع ویزا، ویزای پیوستن به خانواده نیز می گویند. با اخذ این ویزا می توانید حداقل 6 ماه در انگلستان اقامت داشته باشید. ویزای خانوادگی انواع مختلفی دارد که شامل این موارد است: افرادی که می خواند به همسر و یا نامزد خود ملحق شوند، افرادی که قصد پیوستن به خانواده خود در انگلستان را دارند، افرادی که قصد دارند به فرزندان خود در انگلستان ملحق شوند و یا افراد خانواده که قصد حمایت از شما را دارند.

شرایط دریافت این ویزا بدین صورت است که حداقل می بایستی 18 سال سن داشته باشید و رابطه خانوادگی شما قابل اثبات باشد، پس از اخذ این ویزا اثبات کنید که با خانواده و همسر خود زندگی می کنید، خانواده شما می بایستی در محله مناسبی از انگلیس سکونت داشته باشند و اینکه هیچ سابقه کیفری در داخل و یا خارج این کشور نداشته باشید.

ویزای تحصیلی انگلیس

همان طور که از اسم این ویزا مشخص است افرادی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند می توانند با استفاده از ویزای تحصیلی، که یکی از محبوب ترین نوع ویزاها می باشد وارد انگلستان شده و در این کشور مشغول به تحصیل شوند. انگلیس جزو 5 کشور برتر دنیا برای تحصیل می باشد و کیفیت تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار بالا می باشد. این ویزاها شامل ویزای دانش آموزشی و ویزای دانشجویی می باشد. در ویزای دانش آموزی افراد 4 تا 17 ساله می توانند اقدام کنند و افراد بالای 17 سال هم می توانند برای ویزای دانشجویی اقدام کنند.

ویزای کار انگلستان

یکی دیگر از انواع ویزاهای این کشور ویزای کاری انگلستان می باشد که مناسب افرادی است که می خواهند از طریق کاریابی و استخدام به این کشور مهاجرت کنند، بدین منظور شما به مدرک زبان انگلیسی، تمکن مالی، درامد مناسب و یک پیشنهاد شغلی و یا همان جاب افر نیاز دارید. در پایان اگر سوالی در این زمینه داشتید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید، سفر هالیدی به همراهی ویزایونایتد می تواند در زمینه اخذ ویزای کشورهای اروپایی و آمریکایی، آسیایی، آفریقایی و عربی یاری رسان شما عزیزان باشد، با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

  با ثبت آنلاین وقت سفارت انگلیس در لینک زیر از تخفیف ویژه برخوردار شوید

وقت سفارت انگلیس

 تماس با ما

10 / 10
از 9 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :