بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 2 شهریور 1399 در ساعت 16 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

ویزا یا روادید یک مهر (همچون ویزای ارمنستان) ، برچسب (چون ویزای شینگن و ویزای کشور کانادا) و یا مانند کشور امارات به صورت برگه ای جداگانه تحویل مسافر داده خواهد شد و یا به پاسپورت یا گذرنامه شخص درخواست کننده زده میشود و مشخص میکند که شرایط و اهداف شما برای سفر به سرزمینی دیگر بررسی شده و مورد تایید میباشد. مدت اعتبار ویزا توسط کشور درخواست شونده تعیین میشود.
هر فرد به منظور عبور از سرزمینش به کشور های دیگر نیازمند ویزا یا روادید است.
ویزا در انواع مختلفی از جمله سینگل و مولتی (مالتیپل) صادر میشود.
در ویزای نوع سینگل هر فرد تنها یک بار مجاز به ورود به آن کشور در مدت معلوم است و پس از یک بار ورود ویزا یا روادید از اعتبار ساقط میشود.
در ویزای نوع مولتی شخص دارنده ی این روادید مجاز به چندین بار ورود به کشور مربوطه است‌ فقط محدودیت این روادید این است که هر ورود نباید بیش از مدت معلوم شده زمان ببرد و حتی برای یک روز هم که شده باید خروج صورت گیرد.
مورد قابل توجه دیگر مربوط به تمدید روادید میباشد.ویزاهایی با مدت اعتبار کمتر از شش ماه و یا ویزاهای توریستی قابل تمدید نیستند.
لازم به ذکر است که در صورت اخذ ویزا و عدم استفاده از ویزا در مدت زمان تعیین شده شما را ممکن است برای اخذ ویزای مجدد دچار مشکل کند.

جهت دریافت ویزای بلند مدت باید گذرنامه و پاسپورت، اعتبار زمانی کافی را داشته باشد.

قبل از اقدام برای سفر حتما اعتبار باقیمانده پاسپورت را به دقت بررسی نمایید.

در صورتی که ویزای داخل پاسپورت یا ویزای الکترونیک، هنوز اعتبار دارد و به هر دلیل پاسپورت را تعویض کردید قبل از سفر با کارشناسان ویزا یا سفارت متبوع تماس بگیرید و سوال کنید با توجه به اینکه ویزای قبلی با مشخصات و شماره پاسپورت قدیمی صادر گردیده می توانید سفر کنید یا باید ویزای جدید بگیرید.

هر کشوری در مورد صدور ویزا قوانین خاص خود را دارد.

با ثبت آنلاین ویزای کشورها در لینک زیر از تخفیف ویژه برخوردار شوید. 

اخذ ویزای آنلاین کشورها

9 / 10
از 17 کاربر
ارسال نظر
سمیه : عدم استفاده از ویزا شینگن
6 0
باسلام من خانم خانه دار ۲۸ ساله هستم.۶سال پیش از سوئد ویزا شینگن گرفتم ولی استفاده نکردم.دو سال پیش با کودک یک ساله درخواست ویزای آلمانم رد شد و عنوان کردن دلایل کافی برای بازگشت اعلام نکردید و داخل گذرنامه ام مهر زدن. یک ماه پیش درخواست ویزای فرانسه ام رد شد و باز هم همون دلیل رو ذکر کردن. این دفعه هم با کودک افدام کردم و دعوت نامه ب معتبر،حساب بانکی و سند خوبی هم داشتم.به شوهرم مولتی دو ساله دادن ولی من و پسرم رد شدیم.سوالم اینه که: ۱.آیا شاغل نبودن من و کودک همراه تاثیری در ریجکت شدن درخواست داره؟ ۲.آیا ویزای استفاده نشده تاثیری در ربجکتی داره؟ ۳.میگن اگه سه دفعه درخواست ریجکت بشه تا ۵ سال ویزا نمیدن . و برای کانادا هم درخواست رد میشه آیا این درسته؟ اگر برای کشورهای دیگه مثل انگلیتان اقدام کنم آیا دفعات بعد راحت تر شینگن میگیرم؟
مدیریت : پاسخ
6 0
سلام ، استفاده نکردن از ویزا پوئن منفی محسوب میشه و ضمنا شما میتونستید با همسر خود اقدام کنید تا شانس بالاتری داشته باشید. انگلستان و کانادا هم ارتباطی به شینگن نداره ولی داشتن ویزای شینگن برای درخواست کانادا امتیاز بزرگیه.ضمنا قانون نوشته شده ای در مورد اینکه سه بار ریجکت شوید تا 5سال نمیتونید اقدام کنید وجود نداره.
الی : ویزای تحصیلی
6 0
باسللم من الان ویزای تحصیلی ایتالیا رو دارم ولی بخاطر بعضی مسایل نرفتم. میخواستم بپرسم اگر من دوسال دیگه بخوام برای انگلستان تحصیلی اقدام کنم به مشکل برمیخورم؟ ایا استفاده نکردن از این ویزای تحصیلی ایتالیا از نظر افیسر نکته منفی حساب میشه؟ و اگر حالا من یه سر یک روزه به ایتالیا داشته باشم که فقط مهر ورود و خروج بخوره تو پاسم اعتبار پاسم رو میبره بالا یا بعدا افیسر یه کشور دیگه ازم میپرسه چرا یک روزه رفتی و اومدی؟ میشه راهنمایی کنید چکار باید کنم؟
مدیریت : پاسخ
6 0
سلام اگر بخواهید برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید باید دلایل قانع کننده داشته باشید که چرا نتوانستید از ویزای تحصیلی ایتالیا استفاده کنید و سفر یکروزه به ایتالیا برای خوردن مهر ورود و خروج کمکی در اعتبار پاس نمی کنه.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :