بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398 در ساعت 10 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

در این مطلب قصد دارم در موردی صحبت کنم که سوال بسیاری از مسافران میباشد و بارها و بارها تکرار شده است.

ویزا در حالتهای مختلفی صادر میشود که بستگی به قوانین توریستی ، اقامت و مهاجرت ، شرایط سیاسی و اقتصادی هر کشور دارد.

ویزا بصورت برچسب یا لیبل ، الکترونیکی و یا در بدو ورود به کشور مقصد صادر میگردد که مدت زمان هر ویزا بستگی بنوع ویزا متغیر است مانند ویزای کوتاه مدت و یا بلند مدت ،ویزای توریستی ، ویزای اقامت ، ویزای تحصیلی ، ویزای کاری ، ویزای ترانزیت را شامل میشود.

بطور مثال ویزای کانادا ، ویزای انگلیس ، ویزای شینگن ، ویزای ژاپن و ویزای روسیه، ویزاهائی هستند که بصورت لیبل در پاسپورت مسافر چسبانده میشوند.

ویزاهای الکترونیک ویزاهائی هستند که نیازی به درج در پاسپورت ندارند مانند ویزای دبی ، ویزای باکو ، ویزای قطر و ویزای عمان ، که بصورت برگه ای قابل چاپ میباشد.

ویزاهای در بدو ورود شامل ویزاهائی میشوند که نیازی به دریافت ویزا قبل از سفر ندارند و مهر ورود یا ویزا در فرودگاه یا مرزهای زمینی در پاسپورت درج میگردد مانند ترکیه ، ارمنستان ، گرجستان که از این دسته ویزاهاست.

خب حال ویزای تضمینی چیست؟

در همینجا باید بگویم ویزای هر کشور مدارکی نیاز دارد که در صورتیکه با دقت و وسواس تهیه گردد یا شرکتهائی که تخصص در زمینه اخذ ویزا را دارند اینکار را انجام دهند شانس دریافت ویزا افزایش خواهد یافت یا بنوعی تضمینی برای گرفتن ویزا میباشد.

پس نتیجه میگیریم فرآیند درخواست ویزا اگر بدرستی انجام گردد الزاما باید منجر به دریافت ویزا گردد ولی آیا ویزای تضمینی وجود دارد؟

فرآیند صدور ویزا توسط فرد یا افرادی در سفارتها یا اداره مهاجرت بررسی میگردد و این افراد اختیار تام دارند که ویزائی را صادر یا رد کنند.

آژانسهای مسافرتی و شرکتهای اخذ ویزا معمولا افرادی  دارند که تجربیات زیادی در زمینه اخذ ویزا دارند و میدانند که در سفارتها چه فرآیندی باعث رد ویزا یا صدور ویزا میشود و بالطبع از افراد عادی بهتر میتوانند ارزیابی کنند  ولی این به این معنی نیست که فردی که مسوول صدور ویزا میباشد حتما و الزاما باید ویزاهائی را که از این طریق انجام میگردد را صادر نماید.

با این توضیحات بنظر نویسنده این مطلب که سالها در زمینه توریستی و اخذ ویزا فعالیت داشته و دارد ، ویزای تضمینی 100% وجود ندارد و اصرار مسافران عزیز که میخواهند ویزای قطعی بگیرند یکی از دلایلیست که موجب میشود این جمله بارها تکرار گردد که ویزای تضمینی 100% انجام میدهیم که بهتر است اگر کادر متخصص و با تجربه ویزا داریم به مسافران عزیز بگوئیم ویزای شما را با تضمین نهایت سعی و تلاش انجام میدهیم .

در انتها نکته ای را هم متذکر میشوم که سوال بسیاری از عزیزان نیز بوده است و اینکه آیا در صورت رد شدن ویزا آیا هزینه دریافتی از طرف آژانسها ، کامل به مسافر برگشت داده میشود؟

اکثر سفارتها هزینه ای بابت بررسی مدارک دریافت میکنند که غیر قابل بازگشت میباشد. اگر این هزینه از طرف آژانس طرف قرارداد پرداخت گردد در محاسبات و برگشت به مسافر کسر میگردد.

سپاس

 

9 / 10
از 18 کاربر
ارسال نظر
احسان الدین : ویزای تضمینی
1 0
سلام مطلب جالبی بود .از اینکه روراست و شفاف توضیح دادید بنوبه خودم سپاسگزارم.مطالب بیشتری بذارید چون واقعا سایت پرباری دارید و سوالات رو با حوصله جواب میدید
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام سپاس از حسن نظر شما و سعی میکنیم سایت را روزبروز بیشتر ارتقا دهیم تا رضایت عزیزان جلب شود.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :